Vyjádření papeže Františka, které bylo interpretováno tak, že klade bezpečnost uprchlíků nad národní bezpečnost, už stačilo vyvolat různé fanatické reakce.
Třeba jen z proudu „myšlenek“ na Novinkách.cz lze namátkou vybrat (písemný projev ponecháváme bez úpravy):
Současný Papa zase jen dokazuje, že je prvním počatým a narozeným bez prostřednictví nečisté ženy, po MILIJÓNECH pokusů fláterníků s milistranty v průběhu staletí©Já. Darwinismus platí i pro katolícisty!!
Příště zvolte papežem rovnou černýho muslima.
Je to starý člověk, tak neví, co mluví! Vatikán „2000“ let bojuje s Islámem a teď takovéto kecy, zajímalo by mne kolik utečenců už mají ubytování ve Vatikánu????
A kolik jich pojme k sobě prohnilej valitán ty senilní dědku?! Jasnej důkaz toho že migrace že řízená nejen mocnostmi ale i katolickou církví, která s mocnostmi úzce spolupracuje a mají za cíl vyhladit či zcela přetvořit evropský kontinent! Každá církev je zlo a spiknutí, které by se mělo klidně i násilím potírat a postavit mimo zákon! Doufám že se takové budoucnosti bez náboženství dožijí aspoň naše děti!
Tak tohle je na kalašnikov pro toho pomatenýho svatouška. On je otcem poblázněné Makrely. Ve Vatikánu je spousta přepychových prostor, kam se může nastěhovat mnohob a mnoho islamistů. Jen proboha nezapomenout postavit mešity, aby se měli kde modlit – ti utiskovaný chudáčci. Církev to zafinancuje a máme tu papežský islámský stát.
Tohle je samozřejmě specifická sorta lidí, kteří jsou schopni tvrdit, že církev 2000 let bojuje s islámem, přičemž nějak netuší, že islám vznikl až v 7. století, ale papež se nelíbí ani mnoha lidem, kteří se považují za katolické strážce tradic. Vztah k islámu se jim redukoval na porážku muslimů u Vídně polským králem v roce 1683 a al-Kaídu. Nejspíš se skoro nikdo nepodíval na to, co papež skutečně řekl, ačkoliv dohledat zdroj dnes zabere asi jednu minutu.
Papež zveřejnil poselství ke Světovému dni migrantů a uprchlíků připadajícímu na 18. leden příštího roku a zmiňuje několik tematických okruhů.
Jak uvádí česká sekce Vatikánského rozhlasu: „K prvnímu okruhu papež František poznamenává, že ‚přijímat znamená nabízet migrantům a uprchlíkům širší možnosti bezpečného a legálního vstupu do cílových zemí. Proto by bylo žádoucí zjednodušit a zrychlit proces vydávání humanitárních vstupních víz.‘ Poselství nedoporučuje ‚kolektivní a svévolné deportace migrantů a uprchlíků, zvláště pokud mají být vráceni do zemí, které nemohou zaručit respektování důstojnosti a lidských práv‘. V závěru tohoto prvního odstavce papež konstatuje, že ‚osobní bezpečnost musí předcházet tu národní a v důsledku toho je nezbytné utvořit vhodný personál pro kontrolu hranic‘. Migrantům a uprchlíkům má být zaručena bezpečnost a základní služby a rovněž je třeba se snažit vůči těm, kdo překračují hranice bez povolení, preferovat jiná řešení než jejich zadržování.“
Pokud jde o „ochranu, spočívá v řadě aktivit na obranu práv a důstojnosti migrantů a uprchlíků, a to již v jejich vlasti, totiž nabídkou jistých a ověřených informací ještě před jejich odchodem kvůli jejich ‚ochraně před praktikami ilegálního náboru‘. Tato pomoc by měla pokračovat v cílových zemích a zajistit migrantům vhodnou konzulární péči, právo mít v držení dokumenty osobní totožnosti, rovný přístup ke spravedlnosti, možnost otevřít si bankovní konta a obdržet alespoň minimální zajištění životních potřeb.‘ Zvláštní pozornost věnuje papež také nezletilým migrantům, když poznamenává, že ‚všeobecné právo na národní příslušnost je třeba uznat a náležitě přiznat všem chlapečkům a holčičkám ve chvíli jejich narození‘.
Třetím okruhem postojů vůči migrantům a uprchlíkům je podpora, která spočívá ve vytvoření takových podmínek seberealizace, aby se mohli rozvíjet ve všech lidských dimenzích podle vůle Stvořitele. Patří sem právo vyznávat náboženství a mít možnost pracovat, učit se jazyk a osvojovat si aktivní občanství.“
V případě lidí, kteří byli nuceni opustit vlast v důsledku humanitární krize, papež připomíná, že je zapotřebí zajistit jim náležitou pomoc, aby se mohli vrátit a pracovně se reintegrovat ve své vlasti.
„Ve svém poselství papež také zmiňuje, že na summitu OSN v New Yorku (19. září 2016) vyjádřili představitelé států vůli zasadit se za migranty, za ochranu jejich životů a práv a sdílet tuto odpovědnost na globální rovině a že by za tímto účelem do konce příštího roku (2018) měly být přijaty a schváleny dvě globální dohody (Global Compacts), věnované jednak uprchlíkům a pak migrantům. V samotném závěru svěřuje Petrův nástupce naděje všech migrantů přímluvě Panny Marie. Právě na slavnost jejího Nanebevzetí je datováno papežovo poselství ke Světovému dni migrantů a uprchlíků.“
Je otázka, pokud někdo netrpí fanatickým strachem z uprchlíků, co by mohlo z papežových názorů někomu vadit. Papež mluví o „bezpečném a legálním“ vstupu do cílových zemí, o potřebě předem uprchlíky upozornit, do čeho jdou, a je proti zpětným deportacím do zemí, které nejsou bezpečné, což souvisí s kvalifikací personálu na hranicích. Nic z toho není v rozporu se západním pojetím lidských práv a mezinárodního práva. Obviňovat papeže z účasti na likvidaci západní civilizace, neomarxismu a podobných záležitostí je scestné. Ostatně papež uvažuje samozřejmě i s ohledem na to, že jen letos za první půl rok zemřelo ve Středozemním moři skoro 1770 uprchlíků, jen pokud je známo. Loni více než tři tisíce. Sotva to byli teroristé.
Jen na doplnění ohledně bezpečnosti a uprchlické vlny. Zatímco největší část válečných uprchlíků tvoří v poslední době lidé ze Sýrie, Iráku a Afghánistánu, je bilance ohledně pachatelů známých teroristických útoků takováto: Mountaba, Toulouse 2012: francouzský občan alžírského původu, Paříž 2015: Alžířan, Syřan (pas ovšem mohl být padělaný, protože některé údaje nesedí), Maročan. Nice 2016: Tunisan. Berlín 2016: Tunisan. Londýn 2017: britský občan narozený ve Velké Británii. Barcelona 2017: organizátor akce Maročan.
Je celkem zjevné, že útoky souvisejí spíše s nezvládnutou integrací lidí další generace přistěhovalců a nejde o uprchlický problém. To se ale lidem, do kterých náhle vjel křižácký duch a vyčítají papežovi, že se chová jako papež a ne jako Le Penová a Tomio Okamura, těžko vysvětluje. Také zdánlivě pravověrné výroky, jako že „islám není náboženství, ale politická ideologie“, by asi neměl z pusy vypustit žádný ultrakatolík, když Jan Pavel II. a Benedikt XVI. navštívili mešity a Druhý vatikánský koncil ve svém dokumentu píše: „Církev se dívá s úctou také na muslimy, kteří se klanějí jedinému Bohu, živému a o sobě jsoucímu, milosrdnému a všemohoucímu, stvořiteli …“
Pikantní je, že teroristický útok 19. června 2017 v Londýně spáchal Brit, který najel autem do věřících před mešitou. (Týden před činem byl opilý vykázán z hospody. Vykřikoval, že něco muslimům provede.) Jednoho člověka zabil a další zranil. Před rozzuřeným davem ho musel zachránit místní imám.