Jednou z marketingových taktik hnutí ANO je snaha nakukat veřejnosti, že Babiš nemůže prohrát volby. On má přece nejlepší kampaň, ovládl prostor, opozice je bezzubá. Jenže tohle všechno platí jen za předpokladu, že tomu věříme, šíříme to dál, a tudíž Babišovi zvyšujeme šance na vítěztví. Jak ukazuje aktuální průzkum společnosti Kantar, nic není ani zdaleka rozhodnuto. Dva týdny před volbami má podle průzkumu Babišovo hnutí 24,5 procenta, spojení ODS, KDU-ČSL a TOP 09 má 23 procent a Piráti se Starosty by získali 20,5 procenta.
Zejména v posledních týdnech se setkáváme s defétistickými komentáři o tom, že Babiš to má zase v kapse, protože všichni už zapomněli na průšvih s covidem. Z médií, a to včetně veřejnoprávních, se valí ódy na Babišův marketing, tu se komentátorům nelíbí Piráti, tu zase SPOLU. Všimněte si, že i kdyby se koalice postavily na hlavu, vstřícnosti ze strany médií se dočkají opravdu jen zřídka.
Nejnovější volební model agentury @KANTARCZ pic.twitter.com/Ix6zzTpuAl
— OtázkyVáclavaMoravce (@OtazkyVM) September 26, 2021
Koalice SPOLU přitom nabrala dech a Petr Fiala si jasně řekl o křeslo premiéra, Piráti a STAN zase jasně nastolují témata k řešení. Opoziční strany udělaly to, co po nich lidé na Letné žádali: spojily se. Jakmile to udělaly, ozval se nekonečný počet protestů. Jurečka je moc lidovec, Piráti jsou příliš doleva, v ODS je Zahradil. Volby ale nejsou manželství, a ani pro něj nelze nalézt stoprocentní ideál. Není pochyb o tom, že mnoho lidí muselo zavřít obě oči a zatnout zuby, aby koalice vznikly. Teď je řada na voličích.
Babiš a jeho tým ukazují, že jim spojení opozice velmi vadí. Přes Pirátostán jsme se dokonce dostali ke strašení migranty na našich chatách a chalupách. Nevíme, co Marka Prchala k nočním projevům na premiérových sociálních sítích inspiruje, ale hysterie je patrná. I to je důležité znamení.
Babišův šéfredaktor Jaroslav Plesl říkával těm, kteří si dostatečně neuvědomovali, že v Česku vládne jeho šéf, že „takhle jsou rozdaný karty, vole“. Tentokrát ale existuje možnost rozdat je znovu a lépe, ovšem pouze za předpokladu, že nebudeme tomu obřímu marketingovému stroji z Agrofertu my sami pomáhat tím, že jej budeme označovat za jediný geniální a neporazitelný. Pak totiž neporazitelný bude.