
Premiér Andrej Babiš (ANO) FOTO: ČTK
FOTO: ČTK

O popularitě Andreje Babiše – politika není pochyb. Jeho marketingové oddělení v čele s Markem Prchalem dělá maximum pro to, aby si naivnější občané stále mysleli, že oligarcha přišel změnit poměry a naplnit své heslo, podle nějž „bude líp“. Horší je to ovšem s oblibou Andreje Babiše – premiéra. Tam má majitel hnutí ANO ještě dost velké rezervy.
Jak uvedl server Info.cz, popularita současného premiéra při prvním měření ve funkci nedosahuje ani výsledků Jiřího Paroubka, či Stanislava Grosse. Co však musí Babiše a jeho lidi dráždit nejvíc, že čísla předsedy vlády jsou i horší než u Bohuslava Sobotky, který je pro šéfa hnutí ANO symbolem neúspěchu a špatného šéfování vlády. Alespoň tak bývalého předsedu ČSSD a vlády vykresluje Babiš.
Nyní se však ukázalo, že veřejné mínění není úplně na premiérově straně a dotázaní lidé si zřejmě nemyslí to, co se jim Babiš snaží vnutit. A to je věc, kterou bude nutné co nejdříve vyřešit. Jestli totiž něco předseda vlády nemá rád, tak jsou to zjitřené nálady směrem k jeho osobě. Mediální obraz a image totiž staví na úroveň dobře „zmáknutého“ obchodu, nebo politického úspěchu.
Babiš a jeho lidé dobře vědí, že popularita je jedním z hlavních předpokladů dobrého volebního zisku. Populista totiž musí sázet především na to, že najde dostatečný počet voličů, kteří jsou ochotni podlehnout jeho vábničkám a slib je pro ně daleko důležitější než následný čin.
Podle výzkumu STEM to ale vypadá, jako by Babišovy výlety po krajích, kde za pomoci svých ministrů rozhazoval imaginární miliardy, aby si vytvořil dobrou startovní pozici do komunálních a senátních voleb, neproběhly s očekávaným úspěchem.
To je však nutné okamžitě změnit, nebo alespoň lehce napravit. Možností má premiér hodně. Ať už to je kauza H-System, v níž se Babiš staví do pozice zachránce lidí, kterým hrozí, že přijdou o střechu nad hlavou, nebo třeba další náznak důchodové reformy. Každopádně to nebude zadarmo a vlna popularity přijde šéfa hnutí ANO pěkně draho. Jak už ovšem Babiš ukázal, není pro něj problém si udělat „oko“ u voličů za státní peníze.