Marketingoví specialisté, pracující pro Andreje Babiše, mají pohotovost. Před letošními volbami je totiž nutné zasáhnout co největší skupinu potenciálních voličů, a to jakýmkoliv způsobem. Na sociálních sítích, kde premiérovo hnutí jednoznačně dominuje, došlo i na emotivní videa. Někteří občané ovšem empatii majitele hnutí ANO nevěří a připomínají mu kauzu únosu Babiše mladšího.
Přestože v posledních týdnech a měsících by měl mít každý ministerský předseda na starost především řešení problémů, které přinesla koronavirová pandemie, u nás je to jinak. Andrej Babiš zintenzivnil předvolební kampaň, kterou de facto provozuje od vyhlášení výsledků minulých voleb.
Vzhledem k tomu, že k jeho hnutí ANO zatím nejsou výsledky průzkumů moc příznivé, je třeba zabrat. Ne však činy, ale slovy. Tak, jak to Babiš umí nejlépe. Na sociálních sítích se tak z politika najednou stal velký sportovní fanoušek, který reaguje na každý úspěch českého sportu.
Nečekaně tak najednou premiér pečlivě sleduje výsledky našich tenistů, fotbalistů i basketbalistů. Nikdy tak nezapomene, v zastoupení lidí, kteří na rozdíl od něj umí pracovat s počítačem, aby srdečně poblahopřál. Pokaždé tak, aby to vypadalo, že daný zápas sledovat a držel palce. Že to několikrát nebylo možné, protože měl třeba jednání vlády, už je věc druhořadá.
Lidé na sociálních sítích jsou však k takovýmto emotivním výlevům předsedy vlády velmi kritičtí. Nejinak tomu bylo i v momentě, kdy někdo z Babišova PR týmu na twitter umístil video z Tour de France, na němž cyklista Mathieu van der Poel obdaruje malého chlapce svou lahví s pitím. Kluk má velkou radost a premiér k videu píše: „dojemné“.
Dojemné. https://t.co/A8ixAf1G1E
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) July 5, 2021
Pokud čekal pochvalu za to, že má srdce na pravém místě, pěkně se spletl. Místo plácání po zádech se totiž objevily především ostré reakce. Mnoho z nich odkazovalo na Andreje Babiše mladšího, kterého nechal premiér odvézt na Krym, aby nemohl vypovídat v kauze Čapí hnízdo.
„Někdo dělá radost cizím dětem, někdo ty vlastní uklízí na nepřátelskou zemí okupovaný Krym,“ napsal jeden k komentujících. „Někdo vezme děti na závody, někdo je pošle na Krym, že, Andreji Babiši,“ přidal se další. Objevil se také názor, že plácnout si k klukem je bezva, ale „naložit kluka a odvézt ho na Krym, aby nemohl mluvit o tátovejch křivárnách, je už bezva o dost méně“.
A jeden z uživatelů twitteru to Babišovi sečetl všechno dohromady. „Estébák a uznaný dotační podvodník EU, fotr roku, se ale vůbec nedojímá nad svým synem Andrejem, zničenými životy občanů České republiky díky jeho diletantizmu, megalomanství, chaosu a nekompetentnosti, jeho i jeho obludných ministrů! Dál bude ničit životy nám i našim dětem! FUJ!“ napsal evidentně velmi nespokojený občan.
Těžko říct, zda si z takových reakcí něco Babiš nebo jeho marketéři dělají. Stále se totiž najde spousta naivních lidí, kteří dosud neprohlédli, nebo z pohodlnosti nechtějí prohlédnout, s kým máme v osobě současného premiéra tu „čest“. Tito lidé pak dokáží věřit i tomu, že Babiš píše na twitter nebo že vůbec ví, co na něm „sděluje“.