Babišova chystaná internetová televize má první ostudu

Eric Drooker

Televizní vysílání, které připravuje slovenská odnož Babišova vydavatelství Mafra, odstartuje zřejmě s velkou ostudou. V reklamním videu, které k zahájení internetové televize vydavatelství připravilo, totiž používá zkreslená čísla měsíční návštěvnosti webu Hospodárských novin. Podle vyjádření slovenské Mafry došlo pouze k záměně dat, která byla neúmyslná.

Na nesrovnalosti v promo videu, které má představit spuštění HNtelevízie, upozornil slovenský server O médiách. Podle webu, zabývajicího se děním na mediálním trhu u našich sousedů, jsou čísla nadsazena o několik desítek tisíc. „HNonline.sk každý měsíc překonává rekordy návštevnosti! 830 tisíc uživatelů a 17 milionů zobrazení,“ tvrdí vydavatelství ve své reklamě, aniž by uvádělo, odkud data čerpalo. Podle serveru O médiách se však tato čísla pohybovala jinde. Reálných uživatelů bylo 706 tisíc a zobrazení dosáhlo na 13,4 milionu. V únoru se návštěvnost pohybovala ještě pod touto hladinou.

Byl použit odlišný monitoring?

Podle slovenského webu mohlo dojít k nestandarnímu použití dat, které nabízí Google Analytics a bývají nadhodnocena. To by však bylo proti zaběhnutým zvykům, podle kterých se používá AIMmonitoring. Ten ve svých prezentacích běžně používají slovenská média a Mafra prostřednictvím svého ředitele Vladimíra Mužíka tvrdí, že tento systém „asi“ také použila.

Použita byla data všech serverů

Logičtějším vysvětlením je, že Mafra použila data nejen serveru Hospodárských novin, ale všech titulů, které pod vydavatelství spadají. Tím ovšem oklamala nejen budoucí diváky internetové televize, ale také možné sponzory, kteří v první řadě sledují právě čísla návštěvnosti webových stránek.

Mafra se za chybu omluvila

Podle vyjádření ředitele Mafry pro PR a marketing Denise Schvarcze se jednalo pouze o neúmyslnou chybu, která vznikla při tvorbě videa. „Čísla v klipu jsou z AIM monitoru za leden a celé vydavatelství, které spouští nový projekt HNtelevízia, na začátku je proto i naše logo,“ vysvětluje člen vedení vydavatelství. „Citaci ve videu přeformulujeme, data máme transpanentně zveřejněna v AIM monitoru i na stránce, nikdy nebylo naším záměrem poskytovat zavádějící informace. Za chybu sa omlouváme, video budeme aktualizovat,“ dodává.

 

 

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Související články