Středeční schůze Rady České televize měla dramatický průběh. Hned v jejím začátku totiž mimořádně ostře vystoupil ředitel veřejnoprávní televize Petr Dvořák, který kritizoval dva texty v dnešním vydání Mladé fronty DNES. Babišův deník píše, že si ČT za 12 milionů nechala od tří agentur vylepšovat image. Tato tvrzení považuje Dvořák za zcela lživá a jedná se údajně o snůšku pomluv.
Spor Andreje Babiše a České televize tak pokračuje i na stránkách deníku, který ministr financí vlastní. Po odvysílání reportáže o podezřelých dluhopisech Agrofertu, kterou přinesl pořad Reportéři ČT, se rozhořel konflikt, který vyústil ve stížnost, kterou na televizi vicepremiér podal. Tím však očividně celá věc nekončí a útoky na veřejnoprávní televizi pokračují.
[ctete]101109[/ctete]
Mladá fronta DNES podle Petra Dvořáka používá estébácké postupy padesátých let bývalého Československa. „Nezbývá mi, než je vyvrátit,“ řekl Radě České televize ředitel. Ten připomněl, že cena zakázek pro agentury Bison & Rose, AMI Communication a Stance Communications nedosahuje 12 milionů Kč, jak uvádí středeční vydání MF Dnes, ale „9,6 milionu Kč na dobu čtyř let“. Tato částka podle Dvořáka ani nemusí být vyčerpána celá.
Tvrzení Babišova deníku, že agentury mají vylepšovat image České televize, je podle jejího šéfa také lež. Jde pouze o pomoc s propagací pořadů na sociálních sítích a internetu obecně. „Jde o oblast, kterou teď řeší všichni vysílatelé v Evropě,“ vysvětlil Dvořák.
[ctete]101150[/ctete]
Na nestandardní chování MF DNES upozornila již v úterý tisková mluvčí ČT Alžběta Plívová zveřejněním otázek, které dostala z vydavatelství Mafra. „Činíme tak ve snaze neocitnout se zítra v pozici, kdy bychom museli až zpětně dementovat dezinformační text o České televizi. A to navíc v den, kdy bude Rada České televize rozhodovat o volbě nového generálního ředitele České televize a také o aktuálních stížnostech na zpravodajství,“ stojí ve zprávě z České televize.