Babišovo PR opět dělá z chyb přednosti. „Motýle“ jsou nové „Sorry jako“

Facebook

Český premiér neumí bezchybně česky, na to už jsme si museli zvyknout. Navíc používá slova, která neexistují a některá si zase uzmul pouze pro sebe a ztratila tak část svého původního významu. Ještě jednu věc ovšem Babiš, za pomoci svého PR týmu, dokázal. Udělat ze své neznalosti něco, čím sám sobě dělá reklamu.

Jak se zdá, funguje to na jedničku. Když premiér hovořil v Německu o tom, že bychom zase rádi „motýle“, klepal si na čelo každý člověk, který má dokončené alespoň základní vzdělání. Vzniklo spoustu vtipů na téma létajícího hmyzu. Většina z nich ukazovala, že premiér zase jednou „zaperlil“.

Ve standardní situaci by se patrně politik zastyděl za svůj přebrept a možná by se k tomu vyjádřil v médiích. V době nikdy nekončící populistické kampaně hnutí ANO je ovšem všechno jinak a jakékoliv zaškobrtnutí se použije ve prospěch Andreje Babiše.

archiv

Díky tomu se „motýle“ staly nejen terčem vtipů, ale také součástí Babišovy propagandy. Ačkoliv je jasné, že premiér musí neskutečně zuřit, že je lidem opět pro smích, musí hrát hru, v níž mu nálepka češtinářského „neumětela“ nevadí. Dokonce se jí baví.

Proto Marek Prchal a jeho kolegové cpou „motýle“ do všech možných statusů a celou věc tak bagatelizují. Stejně už to udělali jednou a velmi je jim to povedlo. Tenkrát ovšem majitel hnutí ANO pronesl slova, za která by se měl stydět.

Psal se rok 2017 a hysterický Babiš nadával reportérce České televize, které mimo jiné řekl: „A proč bych vám já měl sdělovat všechny moje příjmy? Sorry jako.“ Arogancí, drzostí a pohrdáním, které současný ministerský předseda předvedl, mnohé nadzvedl ze židle. Jen Babiš byl přesvědčen, že se choval tak, jak si může dovolit.

Když se rozjela vlna vtipů s mottem „Sorry jako“, odpovědělo premiérovo PR stejně, jako nyní s „motýle“. Vznikla tričko s nápisem, v němž se Babiš fotil a dělal, že je přirozené chovat se k lidem povýšeně.

Tenkrát to zabralo skvěle, babišovci měli jasno, že to jejich vůdce svým odpůrcům strašně nandal. Stejná situace se opakuje i nyní a část národa opět jásá nad tím, že si Babiš nic nedělá z toho, že chybuje. Tito lidé podlehli reklamní kampani, která dělá přednosti z věcí, které jsou spíš důvodem ke studu.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner