Babišovo tričko způsobilo rozruch. Vyjádřit se musel i obchodní řetězec Lidl

Andrej Babiš (ANO) (Hnutí ANO / se souhlasem)

Andrej Babiš (ANO) | FOTO: Hnutí ANO / se souhlasem

Tričko, které si poslanec Andrej Babiš (ANO) oblékl při své kampani, způsobilo rozruch. Lidem na sociálních sítích se totiž zdálo, že expremiéra snad sponzoruje známý obchodní řetězec Lidl. Firma se však proti něčemu takovému důrazně ohradila. Zároveň se ukázalo, že na hrudi šéfa hnutí ANO je napsáno něco jiného, než se původně zdálo. 

Na sociálních sítích koluje fotografie Andreje Babiše v tričku s nápisem. „První týden sponzoroval Armani, druhý Nike a teď se přidal Lidl,“ komentoval snímek na svém twitterovém profilu například Poslední skaut. Zdá se totiž, že expremiér má na hrudníku napsáno „Mám rád knihy a Lidl“.

Obchodní řetězec však jakékoli spojování s politikou odmítá. „Společnost Lidl nespolupracovala a nespolupracuje s žádnou politickou stranou nebo jejími reprezentanty a k politickým tématům se v dlouhodobém horizontu nevyjadřuje. V tomto případě došlo k chybné záměně slova lidi se slovem Lidl a nepřejeme si být s touto kauzou spojováni,“ ohradil se Lidl na sociálních sítích. Při detailnějším pohledu je opravdu zřejmé, že na tričku stojí „Mám rád knihy a lidi“.

Prvotní úvaze, že je expremiér spojený s nějakou značkou, se však nelze divit. Například minulý měsíc ve videu na sociální síti oznámil, že si pořídil elektromobil mladoboleslavské automobilky. A chválou rozhodně nešetřil. Škodovku označil za „strašně fajn vymakané auto“. Nablýskaný vůz z videa navíc pocházel od prodejce osobních automobilů Agrotec. Tedy firmy, která patří do Babišova holdingu Agrofert.

„Čau lidi, koupil jsem si nové auto. Jaké? Sledujte!“ objevilo se začátkem června na sociálních sítích Andreje Babiše. „Mám obrovskou radost, strašně jsem se na něj těšil. Ano, moje první elektroauto. Škoda Enyaq RS Coupé. A čekal jsem na něj strašně dlouho, více než půl roku. Ale je nádherné,“ oznámil následně ve videu, ve kterém stojí opřený o dveře mladoboleslavského elektromobilu. Zda se z Andreje Babiše stává prodejce aut, není jasné.

Andrej Babiš (ANO) (Hnutí ANO / se souhlasem)

V květnu se pak na své jízdě „obytňákem pohyboval ve výrazných oranžových teniskách, které se objevovaly také na fotografiích. „Prý co to mám za oranžové tenisky. Musel jsem si to vygooglit. Jmenují se Nike ZoomX SuperRep Surge a jsou super pohodlné,“ objevilo se u jednoho ze snímků s Andrejem Babišem.

„Andrej Babiš je zvyklý v politice vždycky něco vydělat a možná se toho není schopen zbavit ani v situaci, kdy dělá kampaň. Takže to mnohdy vypadá jako reklama a lidé se mohou oprávněně ptát, jestli to dokonce reklama není,“ komentoval pro deník FORUM 24 Babišovo počínání politolog Petr Sokol.