Nový ministr dopravy Vladimír Kremlík zřejmě perfektně zapadne do týmu Andreje Babiše, kde má nejeden člen na krku podezření nebo obvinění z podvodů atd.. Oprávněným předsedou pak je Babiš, kterému v jedné z kauz hrozí deset let vězení. Kremlík je opředen zajímavými vazbami a jednou závažnou kauzou z minulosti. Údajně měl podepsat pro stát nevýhodné smlouvy za stovky milionů.
Server zdopravy.cz zveřejnil smlouvy na právní služby, které pro ministerstvo dopravy mělo zajišťovat několik právních kanceláří. Pod smlouvami z roku 2007 je podepsaný právě Kremlík, tehdejší vrchní ředitel správní sekce. Problémem smluv mají být výše hodinové odměny pro tyto právníky. Ministerstvo jim mělo vyplácet až 4800Kč za hodinu práce. Smlouvy kritizoval Nejvyšší kontrolní úřad. „Poskytovaná plnění se netýkala právních služeb, za něž byla dohodnuta cena 3 500 Kč/hod. Řadu uhrazených činností a prací by přitom mělo ŘSD vykonávat vlastními zaměstnanci.“
NKÚ narážel na to, že uvedené obrovské částky si ministerstvo u právních kanceláří nechalo vypracovat seznamy, grafy, nebo tabulky. Původně přitom měly být právní kanceláře „k ruce“ pouze při řešení soudních sporů, nebo přípravě důležitých smluv apod.. Uzavření smluv měla vyšetřovat i policie.
Uzavření těchto smluv a úkoly pro právní kanceláře nejsou zdaleka jedinou kauzou, do které je Kremlík zapojený. Zajímavé například je, že po uzavření smluv šel pracovat do jedné z advokátních kanceláří, která od něj tuto lukrativní zakázku získala.
Kremlík je také považovaný za možného „koně“ Pražského hradu. Jeden z právníků, který od něj získal popsanou zakázku a který ho později zaměstnal, je současně švagrem Martina Nejedlého. Nejedlý má být jedním z těch, kteří řídí Miloše Zemana. Nejedlý má velmi těsné vazby na Rusko.
Zajímavé také je, že Vladimír Kremlík do čela ministerstva dopravy nastupuje z Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, kde zastává post náměstka. K dopravě měl blízko pouze v době, kdy působil jako vrchní ředitel správní sekce. Dosavadní profesní dráha tak vystudovaného právníka Vladimíra Kremlíka neprofiluje jako příliš zdatého odborníka na dopravu.