Banka v Německu zavírá účty propagandistickému kanálu Kremlu. Rusko hrozí mstou na německých médiích

Fotomontáž „Multi-Putin“  (Fotomontáž: aTeo pro FORUM 24)

Fotomontáž „Multi-Putin“ | FOTO: Fotomontáž: aTeo pro FORUM 24

Jedna z německých bank zřejmě zavírá konta ruským propagandistickým kanálům RT DE a Ruptly. Kreml, který nechápe občanskoprávní povahu dané události, z toho dělá diplomatický skandál a hrozí akcemi proti německým médiím v Rusku.

Německá Komerční banka pravděpodobně ruší účty ruskému propagandistickému kanálu RT DE, dříve Russia Today Deutsch. Ač se jedná o občanskoprávní spor, Kreml se zlobí na Německo a pojímá situaci jako záminku k omezování německých médií v Rusku.

Krajní rozladěnost Kremlu z občanského postoje vedení zmíněné banky tlumočila mluvčí ministerstva zahraničí Marija Zacharovová, která na brífinku v Moskvě hovořila o výše popsaném záměru uvedené německé banky, která podle ní ke konci května zavírá účty kanálu RT DE.

Kreml reagoval podrážděně. „Pokud Německo nedokáže mít dobré vztahy ani se zahraničními médii, pak je Rusko nuceno přijmout opatření proti zástupcům německých médií,“ vzkázal ústy Zacharovové. „Kroky k uzavření kont chápeme jako prostředek politického tlaku na novináře a jako otevřené porušení svobody názorů a tisku ze strany Spolkové republiky,“ politizuje Kreml postoj německé Komerční banky.

Marija Aljochinová (ČTK)

S tím ovšem Kreml u německé diplomacie nepochodil. „Není to poprvé, kdy se nás ruská vláda pokouší činit zodpovědnými za soukromoprávní obchodní vztah mezi RT a jejími bankami,“ odtušil státní tajemník Miguel Burger. „Za německou vládu mohu znovu zcela jasně prohlásit, že spolková vláda nijak nepůsobila na Komerční banku ve smyslu, aby ukončila některé své obchodní vztahy,“ reagovalo ministerstvo zahraničí na pohoršení v Kremlu. „Ministerstvo zahraničí ani nemá povědomí o obchodních účtech Russia Today,“ dodal dále Burger s tím, že „výhrůžky ruské strany tvrdými odvetnými opatřeními se tudíž s danou věcí zcela míjejí.“

V Berlíně sídlící RT DE je součástí Kremlem placené sítě RT, dříve známé jako Russia Today.  Letos v lednu RT oznámila záměr vybudovat v Německu do konce roku i televizní stanici. Ta měla vysílat z Berlína po dvou čtyřhodinových „zpravodajských“ blocích denně. Podobné formáty už RT vysílá v angličtině, ve španělštině, francouzštině a arabštině.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]