Bojujte s kocovinou běžnými potravinami, radí výživový specialista

Ilustrační foto (pexels.com)

Ilustrační foto | FOTO: pexels.com

Přestože si ještě počkáme, než se budeme podívat do hospod, restaurací, barů a dalších občerstvovacích zařízení, je dobré připomenout, co nás čeká. Kromě několika oslav a večírků to také budou ty nepříjemné ranní kocoviny. Jak s nimi bojovat, radí The Daily Mirror.

Podle nutričního terapeuta bychom měli být schopni se s nepříjemnými pocity po prohýřené noci poprat velmi snadno. Stačit by mělo několik věcí, které patrně v lednici či spíži najde každý z nás.

FORUM 24 (archiv)

Stavy, které na popíjení nesnáší každý, jde snadno zahnat pomocí sedmi jednoduchých „pomocníků. Zbaví vás nevolnosti, bolestí hlavy, nespavosti či dehydratace. Právě ta je často důvodem, proč nám po večírku nebývá dobře. Je tedy dobré dbát na to, abyste mezi alkoholickými drinky stačili vypít i dostatek vody.

Než se pustíte do zdatné konzumace alkoholu, nezaškodí, když si „obložíte žaludek mléčnými výrobky. Zkuste třeba jogurt, může totiž snížit účinky pití, které zkonzumujete. 

Do hry se opět dostane i voda. Nejen při pití, ale také ráno po něm nám totiž může velmi pomoci. Když si do vody přidáme trochu soli a cukru, vznikne jakýsi rehydratační nápoj, který nám dodá také potřebné živiny, které jsme konzumací alkoholu ztratili.

Když chcete pít až po jídle, zkuste si dát rybu. Bílkoviny a zdravé oleje, které jsou v nich obsaženy, zůstanou v žaludku déle, a ten tak nedostane šok jako po jiných potravinách. Pomoci mohou i potravinové doplňky, jako jsou pilulky s omega-3 a omega-6 mastnými kyselinami.

Nové číslo Revue FORUM s Jaroslavem Flegrem (Roman Černý)

Po nezřízeném pití vám jako „superpotravina může pomoci špenát. Ten totiž pomůže doplnit hladinu hořčíku, který se při pití ztrácí. Není tedy od věci si hned po ránu udělat třeba smoothie se špenátem, nebo ho klidně podávejte až k obědu.

Dobrým pomocníkem může být i ovoce, konkrétně banán a ananas. Ten obsahuje enzym bromelain, který pomáhá snížit tlak na játra, jenž může způsobovat ten nenáviděný pocit nevolnosti. Banán zase doplňuje chybějící draslík a vyvažuje hladinu elektrolytů, jejichž nerovnováha při pití alkoholu vzniká.

Závěrečným tipem budiž zázvor. Ten totiž také dokáže uklidnit žaludek a zmírnit pocit nevolnosti. Zkuste ho tedy přidat do zmíněného smoothie se špenátem a hned by vám mělo být lépe.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]