Česká televize byla v minulém roce často pod palbou kritiky. Ať už například ze strany některých členů Rady ČT nebo politiků, kterým dlouhodobě leží v žaludku zpravodajství a vybrané pořady. Ostřelování veřejnoprávního média zřejmě neskončí ani letos. Na rozdíl od některých jsou ale spokojeni diváci. Kritériem pro úspěšnost televize je totiž sledovanost. A v té si vedou na Kavčích horách skvěle.
Česká televize se loni stala již třetím rokem nejsledovanější televizní skupinou v zemi. Meziročně se podíl na sledovanosti mezi lidmi nad 15 let navíc zvýšil zhruba o 0,9 procentního bodu, konkrétně na 30,86 procenta. Veřejnoprávní médium tak za sebou opět nechalo stanice skupiny Nova (27,09 %), které navíc meziročně ztratily 1,57 procentního bodu. Televize Prima pak dosáhla podílu 24,78 procenta.
„Podíl na sledovanosti České televize narostl jak v rámci celodenního vysílání, tak i v prime time (19–22 hodin), kdy dosáhl na hodnotu 29,45 %. Jedná se tak o druhý nejvyšší podíl za posledních dvanáct let,“ popsala mluvčí veřejnoprávní televize Karolína Blinková.
Dařilo se také zpravodajské ČT24. Informace o epidemii koronaviru a další mimořádné události loňského roku přispěly k růstu sledovanosti na 5,50 procenta. Jde o zatím nejlepší výsledek stanice od jejího vzniku. Naopak soukromá CNN Prima News si příliš významný podíl z koláče sledovanosti ukousnout nedokáže. Zájem diváků je totiž hluboko pod jedním procentem.
„Na rekordní sledovanost dosáhl v loňském roce hlavní zpravodajský pořad České televize – Události. Průměrně jej denně sledovalo přes milion diváků, tedy nejvíce za posledních třináct let,“ doplnila mluvčí televize s tím, že hlavní zpravodajská relace roste i z pohledu důvěryhodnosti. Dle aktuálního průzkumu Kantar CZ ji považuje za nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajskou relaci 65 % obyvatel Česka.
Nejlepší výsledek ve své historii zaznamenal i kulturní program ČT art; divákům v době pandemie nabídl řadu přímých přenosů koncertů i divadelních představení, kterých se nemohli osobně účastnit. Významně se dařilo také Jedničce České televize. S podílem na publiku bezmála 17 % jde o nejúspěšnější období od roku 2010, v prime time, s meziročním nárůstem o 1,88 procentního bodu, pak dokonce od roku 2009.
Nejlepší výsledek v hlavním vysílacím čase (17:00–20:00) mělo také Déčko. V tomto čase Česká televize oslovila loni historicky nejvíce dětských diváků (podíl na sledovanosti 39,52 %).