Začátkem roku oznámil Milan Chovanec brzké složení poslaneckého mandátu pro nesouhlas s účastí sociálních demokratů v kabinetu Andreje Babiše. Neuběhlo ani několik dní a poslanec veřejně oznámil podání žaloby na vydavatelství Mafra kvůli článku v Mf DNES, kterou řídí Jaroslav Plesl. Ze zakázky 700 tisíc udělal deník 30 milionů korun. Zjevně prostě proto, že majitel novin Andrej Babiš Chovance stále nenávidí.

Článek redaktorky Evy Pospíšilové se zabývá Chovancovými majetkovými poměry zhruba 15 let zpátky. Mělo dojít k úmyslnému založení nábytkářské firmy, skrz niž si měl sociální demokrat přijít zhruba na 30 milionů z rozpočtu města Plzeň. Zpráva přitom naprosto přechází fakt, že se během inkriminované doby (2002-2006) nacházela potenciální koalice ČSSD a ODS v opozici. A navíc Chovanec obchodoval s nábytkem již několik let před vstupem do politiky. A navíc: Autorka textu obdržela informace od města Plzeň, které jasně říkají, že zakázka měla hodnotu pouhých 700 tisíc korun. To ovšem Pospíšilovou nezajímá.

Poslanec se sám pozastavuje především nad samotným načasováním článku. Vše se stalo záhy poté, co otevřeně kritizoval postavení ČSSD ve vládě a zároveň bezprostředně před plzeňskou krajskou volební konferencí strany. “Proč redakce deníku Mf DNES, jež by jako údajně seriózní deník měla mít mechanismy k eliminaci takovýchto profesních selhání, tento text publikovala a tím se za něj postavila? To jsou otázky, na něž musí dát odpověď autorka lživého článku a její nadřízení,“ tvrdí Chovanec.

Rád bych Vás informoval, že můj právní zástupce v pondělí odesílá dopis vedeni vydavatelství MAFRA ze sveřenského fondu…

Zveřejnil(a) Milan Chovanec dne Neděle 20. ledna 2019

Nejedná se přitom o jeho první žalobu směrem k MAFRA: „Před několika týdny jsem vyhrál spor o jiný článek této redakce na téma svého rodinného byznysu v nemovitostech. MAFRA se odvolala a zřejmě se rozhodla ještě více přitvrdit a jít do otevřených lží. Nebo to měla dokonce nařízeno z vyšších míst,“ spekuluje poslanec ve svém prohlášení.

Zatímco mnozí totiž přešli oznámení svého politického konce prostřednictvím Babišem vlastněných novin mávnutím ruky, Chovanec považuje celý případ za skandální obvinění, které bylo prostřednictvím redaktorky Pospíšilové bulvarizováno, jak se ovšem konec konců stalo v posledních let zvykem.

 

Revue Forum Banner
FORUM 24 MONITOR
Další články autora