Tlak na veřejnoprávní televizi se poslední dobou stupňuje závratnou rychlostí. Mnoho „odborníků“ a pár politiků kritizuje, co se na Kavčích horách děje, nejčastěji vykřikují narážky na objektivitu a nekontrolované utrácení. Většinou se však jedná o lidi, kteří nejen nevědí, jak televize funguje, ale ani pořádně nevědí, na co nadávají. Bohužel je dost jednodušších občanů, kteří na úplně nesmyslné argumenty slyší. Co by se ovšem stalo, kdyby se lidé jako Okamura, Soukup nebo Zeman jali vést Českou televizi? Nic pěkného by to rozhodně nebylo.
Lidé, kteří ČT vyčítají, jak jednostranně informuje o tom či onom, ukazují, jak neobjektivní jsou oni sami. Ze svého pohledu totiž mají pocit, že jejich témata jsou nejdůležitější na světě, a pokud o nich neuslyší zmínku v Událostech, je to zamlčování „stěžejního“ faktu. Přitom se může jednat o marginální záležitost, která se zkrátka mezi důležitější témata, která veřejnoprávní televize zpracovává, nevejde.
Pro Tomia Okamuru by například bylo vyhovující, kdyby se v každé reportáži objevil nejméně jeden uprchlík, nebo se o něm aspoň mluvilo. Konečně by se tak naplnila jeho slova o nebezpečnosti migrantů, kteří se již blíží k našim hranicím. Vzhledem k tomu, že se ovšem žádný exodus na naše území nekoná, je Okamura brán jako užvaněný tlachal. Když mu k tomu nejde na ruku ani televize, je úplně nahraný.
Zeman by zase potřeboval, aby měl v rolích redaktorů veřejnoprávní televize pouze ty, kteří mu nijak nezkřížili jeho politické kroky. Zároveň nesmí nikdy prezidenta kritizovat, nebo se pouštět do otázek, které hradnímu pánovi nevyhovují. ČT by zkrátka měla být plná Soukupů a Xaverů. Pak by se s ní bavil a neustále by ji nekritizoval.
Andrej Babiš by zřejmě moc velké změny nedělal. Stačilo by mu, kdyby odešel Marek Wollner, který se až moc troufale zajímá o premiérovo politické i obchodní fungování. Novou práci by si zřejmě musela hledat i Nora Fridrichová. Jejích „168 hodin“ se totiž také stará o věci, které se ministerskému předsedovi nehodí.
O konec Fridrichové by určitě stál i Okamura, který od elitní novinářky dostává co proto. Často však jenom kvůli svým nesmyslným výrokům nebo lživým tvrzením.
Kromě ukončení dvou špičkových publicistických pořadů by možná Babiš nechal všechny na pokoji. Až na Václava Moravce. Toho se totiž majitel hnutí ANO bojí a správnou taktiku na něj nedokáže vymyslet ani Marek Prchal. Pokaždé, když se totiž Babiš odhodlá přijít do OVM, dostane tam argumentační školu jako malý kluk. Několik dalších měsíců tedy radši pozvání odmítá, aby se nakonec opět odhodlal a zase odešel jako zpráskaný pes.
Jinak si nemá premiér na co stěžovat. Novináři z jeho deníků pravidelně chodí do ČT komentovat jeho kauzy, někdy i bez názorového oponenta. Zpravodajství se také o Babišovy přešlapy nezajímá víc než jiná média, takže není moc důvodů, proč to nějak radikálně měnit.
Ostatní „brblalové“ kritizují všechno, co si přečtou někde na sociálních sítích, a vůbec se nezaobírají tím, že může jít o úplné hlouposti. Přeborníkem v šíření nesmyslů je jednoznačně Jaromír Soukup. Je jasné, že špinění České televize má nakázáno z Hradu, a přimluvil se i kamarád Tomio. Majitel TV Barrandov se však do role hlavního nepřítele ČT vžil až moc a jeho snažení se změnilo v trapnou frašku, která už nikoho nezajímá.
Kritiků České televize je mnoho, žádný však netuší, jak by takový kolos spravoval. Je v pořádku vyčítat veřejnoprávní stanici, že měla ještě před časem oddělení na opravu psacích strojů, nelze ovšem házet špínu na práci jejích novinářů. Žádná komerční televize nedosahuje ani vzdáleně kvalit zpravodajství ČT. A pokud někomu vadí, že nevidí nedůležité reportáže o „bábě pod kořenem“, pokusy s vodou v mrazu nebo koťátko na konci zpráv, nejde ho brát jako seriózního kritika novinářské práce.
Mezi křiklouny, kteří útočí na Petra Dvořáka a jeho zaměstnance, není jediný, který by dokázal pracovat v televizi třeba jen jeden den a udělat všechno tak, aby se zavděčil Zemanovi, Babišovi, Okamurovi, Soukupovi, komunistům nebo dalším „odborníkům“. Dnes už ovšem nežijeme v době, kdy se každý živil tím, co uměl. Teď mluví všichni do všeho, a pokud mají i mediální prostor, mluví o to víc. A daleko větší hlouposti.