ČT odsunula zprávu o možné korupci ministra Ťoka

Eric Drooker

Švédští auditoři podezírají českou pobočku stavební společnosti Skanska z korupce. Mělo k ní dojít za působení současného ministra dopravy Dana Ťoka v jejím vedení. Veřejnoprávní televize však informaci v hlavních zprávách na ČT1 vypustila a nechala ji jen do ostatních pořadů na ČT24. Stalo se tak den poté, co vyšlo najevo, že si na ČT stěžuje Agrofert Andreje Babiše, Ťokova stranického šéfa.

Podle informací Českého rozhlasu měla Skanska v roce 2011 vyvést až sto milionů korun, které měly sloužit na úplatky. Vědět o tom měl i tehdejší šéf firmy Dan Ťok, současný ministr dopravy za ANO. Ten zatím vše popírá. Informaci, která by měla být mezi důležitými zprávami, však Česká televize ve své hlavní zpravodajské relaci nezmínila. Přestože v Událostech odvysílala reportáž o ministerstvu dopravy, mluvilo se jen o mýtném. Ve večerních Událostech a komentářích, kde byl Ťok hostem, už na úplatky řeč přišla. „Tohle by měl vysvětlit ten, kdo s tou kauzou přišel,“ řekl Ťok, než začal obviňovat auditora, že si kvůli svému propuštění ze Skansky celou kauzu vymyslel. Přitom první, kdo na korupční jednání ve stavební společnosti upozornil, byl Český rozhlas, de facto sesterská organizace ČT. Zpravodajství veřejnoprávní televize ale problém odsunulo jen na čtyřiadvacítku, a to do pořadů, které nemají takovou sledovanost jako Události.

ČT se zřejmě lekla stížnosti Babišova impéria

Množí se spekulace, že veřejnoprávní televize tak reagovala na stížnost koncernu Agrofert, který ji v dopise Radě ČT obvinil z očerňování ministra Babiše. Veřejnoprávní televize tak zřejmě raději nepustila do hlavní zpravodajské relace ČT1 další informaci, která by mohla ministru financí vadit. Toto tvrzení však nechtěl nikdo z České televize komentovat. Ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal Svobodné fórum odkázal na tiskovou mluvčí, která se však stále k našemu dotazu nevyjádřila. Přitom paradoxně o možném problému ministra dopravy psal i server iDnes, který stejně jako Mladá fronta a Lidové noviny spadá do vydavatelství Mafra, které ovládá Andrej Babiš.

Nejistá budoucnost ministra Ťoka

Situaci ohledně možné korupce ministra komentoval i premiér Sobotka. „Pokud by se ta věc dostala do fáze konkrétního policejního vyšetřování, které by mělo konkrétní závěry, pak si myslím, že je to situace, kterou by hnutí ANO muselo řešit,“ uvedl pro Český rozhlas. Stejně jako veřejnoprávní rádio o korupční kauze kolem ministra hnutí ANO informovala i TV NOVA.

Pokud by Ťok skutečně měl podíl na rozdělování úplatků, mohl by se stát již druhým ministrem dopravy, odvolaným za hnutí ANO. Hnutí, které svůj předvolební boj postavilo především na boji proti korupci.

 

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner