Další facka Soukupovi: Za své chování musí zaplatit pokutu 250 tisíc

Facebook

Moderátorský guru Jaromír Soukup | FOTO: Facebook

Vypadá to, že se proti Jaromíru Soukupovi v novém roce všechno spiklo. Nejenže se na něj vykašlal Miloš Zeman a zrušil natáčení pořadu Týden s prezidentem, ale zároveň o sobě opět daly vědět velké dluhy. Ty nechal majitel TV Barrandov dojít tak daleko, že mu nyní hrozí, že přijde o všechny své důležité firmy. Na konci týdne se ozvala ještě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta Soukupově stanici udělila čtvrtmilionovou pokutu.

Několik let byl Jaromír Soukup pod ochrannou rukou prezidenta. S tím souvisely i čínské investice, které putovaly do malé komerční televize. Ta za to dělala propagaci hlavě státu, premiéru Babišovi či šéfovi SPD Tomiu Okamurovi. Podnikatel nabyl dojmu, že si může dovolit, co se mu zlíbí, a nikdo ho za to nepostihne.

Nejokatější to bylo při Soukupových střetech s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta totiž nijak neřešila, že majitel TV Barrandov neustále porušuje licenční podmínky a směje se přitom úředníkům do obličeje. RRTV volila maximálně písemné varování, které mělo Soukupa přimět, aby přestal se svým útočným a neobjektivním stylem „moderování“.

Pavel Hofman

Najednou se ovšem Rada osmělila a překvapivě udělila velkou pokutu. Jako by najednou kontrolní orgán mohl to, co měl předtím zakázáno nebo minimálně nedoporučeno. Za neobjektivní příspěvek o Národním divadle v pořadu Moje zprávy má TV Barrandov zaplatit pokutu 250 tisíc korun. „Příspěvek obsahoval tvrzení ohledně fungování a nehospodárné činnosti Národního divadla, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresovaný subjekt nedostal prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně,“ píše Rada v odůvodnění. „Pořad tak neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ dodává.

S rokem 2020, kromě přísnějšího kontrolního pohledu RRTV, přišlo hned několik důležitých událostí, které situaci na televizním trhu mohou ovlivnit. Nejprve na Barrandov přišel dopis z prezidentské kanceláře. V něm Jiří Ovčáček Soukupovi sdělil, že Týden s prezidentem už na obrazovkách nemá budoucnost. Zemanovu mluvčímu musela špatná zpráva pro Soukupa udělat velkou radost. Už na konci minulého roku se totiž Ovčáček dozvěděl, že jeho Talkshow nemá takovou sledovanost, aby si zasloužila natáčení dalších dílů. Koncem prezidentského účinkování na TV Barrandov tak nižší státní úředník pocítil velké zadostiučinění.

Bez prezidenta by ovšem Soukup zřejmě ještě dokázal nějak televizi ukormidlovat. Sledovanost Týdne s prezidentem totiž nebyla nijak závratná, aby na ní stálo celé fungování komerční televize. Na čem ovšem závisí, jsou peníze, které do ní putovaly z Číny. Vzhledem k tomu, že je tam domluvil přímo Zeman, bylo zřejmé, že jsou částečně navázány i na Soukupovu službu Hradu.

Patrně i díky tomu se tak s koncem prezidenta v televizi musel její šéf rozloučit i s čínskými finančními injekcemi. To však podnikatele v médiích postavilo před krutou pravdu. Dluží stovky milionů a nemá nikoho, kdo by mu chtěl pomoci. Navíc se stále častěji ukazuje, že respekt nebo obava, které vzbuzoval, jsou pryč. Se Zemanem za zády se fungovalo lépe, to je jasné. Nikdo ovšem Soukupovi neříkal, že se má změnit v prezidentova servilního sluhu a nadávat všem názorovým oponentům. Že se to nevyplatilo, vidí stále ještě majitel TV Barrandov dnes.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner