Deník FORUM 24 vyhrál soud s Novou kvůli článkům o manipulaci zpráv ve prospěch Babiše

TV Nova / CME

TV Nova | FOTO: TV Nova / CME

Vrchní soud v Praze pravomocně zamítl žalobu televize Nova na deník FORUM 24 kvůli článkům o manipulacích ve zpravodajství. Televize deník FORUM 24 žalovala kvůli třem textům z roku 2017, z nichž nejsledovanějším bylo video, jež obsahovalo výpovědi redaktorů, kteří byli propuštěni poté, co upozornili vedení televize na problematické postupy. Deník FORUM 24 v této věci zastupoval advokát Aleš Rozehnal.

Dva propuštění redaktoři, Emma Smetana a Hanuš Hanslík, zjistili, že na TV Nova není možné dělat práci svobodně. Hanslík v rozhovoru pro deník FORUM 24 tehdy popsal, jak byla zcela přepsána, a poté se nakonec ani nevysílala reportáž, v níž divákům vysvětloval kauzu Čapí hnízdo.

VIDEO ZDE:

TV Nova se domáhala omluvy, která měla být zveřejněna v deníku Mladá fronta DNES, který patří do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše, za zveřejnění článků „Manipulace zprávami na TV Nova: Novináři mlčí a bojí se, říkají Hanslík a Smetana“ ze dne 22. 2. 2017, „Babišovy dluhopisy podle zpráv TV Nova: Jen malý koaliční spor“ ze dne 24. 2. 2017 a „Babišův muž Hanč ovlivňoval zprávy na Nově. Televize lhala před volbami“ ze dne 1. 3. 2017. Nova zároveň požadovala, aby byly tyto články odstraněny z internetových stránek forum24.cz.

Pavel Hofman

Již 30. 4. 2019 Městský soud v Praze rozhodl tak, že se žaloba TV Nova s.r.o. zamítá. Ohledně článku „Manipulace zprávami na TV Nova: Novináři mlčí a bojí se, říkají Hanslík a Smetana“ soud konstatoval, že reportáž na TV Nova, které se článek týkal, obsahovala nepravdivá sdělení, na což Hanuš Hanslík upozorňoval marně svého nadřízeného. Z tohoto důvodu kritika obsažená v článku na FORUM 24 vycházela z reálného základu a soud považuje tuto kritiku za kritiku dovolenou.

Ohledně článku „Babišovy dluhopisy podle zpráv TV Nova: Jen malý koaliční spor“, jehož obsahem je sdělení, že televizní noviny televize Nova neinformovaly o aféře s korunovými dluhopisy, a nepřipravily reportáž, v čem je problém ministra financí, a to, že nakupoval korunové dluhopisy vlastní firmy, aby nemusel platit daně, soud konstatoval, že se jedná o kritiku přípustnou.

Ohledně článku „Babišův muž Hanč ovlivňoval zprávy na Nově. Televize lhala před volbami“, který obsahoval kritiku, týkající se informování TV Nova o pražských stavebních předpisech, resp. kandidátovi na primátora Tomáši Hudečkovi, soud konstatoval, že tato kritika vychází z reálného základu.

Soud tedy v případě všech článků konstatoval, že obsahovaly oprávněnou kritiku vycházející z reálných podkladů. Se všemi závěry Městského soudu v Praze se dne 21. 9. 2020 ztotožnil Vrchní soud v Praze a rozsudek Městského soudu potvrdil.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner