V roce 2014 německý finanční úřad v Chemnitzu upozornil českou stranu na své podezření, že firmy z koncernu Agrofert platbami Farmě Čapí hnízdo za reklamu krátí daně. Finanční správa nyní oficiálně potvrdila, že tyto informace policii nepředala. V jiných a ne tak důležitých případech se ale činí.
Čapí hnízdo v letech 2010 až 2013 inkasovalo více než 270 milionů korun za reklamu od společností ze skupiny Agrofert. Taková suma peněz na reklamu se jeví pozoruhodně vysoká.
Zprávu přinesl server Seznam zprávy: „‚V daném případě nebyl podán podnět k šetření orgánům činným v trestním řízení,‘ uvedla šéfka Finanční správy Tatjana Richterová v odpovědi senátorovi Tomáši Goláňovi, kterou má Seznam k dispozici. Ten se dožadoval přesnějších informací, jak berní úředníci v daném případě, který se bezprostředně dotýká premiéra Andreje Babiše, jenž v té době byl ministrem financí. A právě pod tento resort finanční úřady spadají.“
Richterová odmítla odpovědět na další otázky.
Pro Agrofert a Čapí hnízdo by to byla výhodná transakce. Zadavatelé reklamy by si výdaje na ni mohli dát do nákladů a snížit tak daňový základ a Čapí hnízdo by získalo peníze, které potřebovalo, protože farma byla ve ztrátě. Podle Seznamu tak mohla státu vzniknout škoda 42 milionů korun. Protože se podezřením nikdo nezabýval, je případ ovšem už promlčený.