V pondělí spustí kabinet Petra Fialy (ODS) informační kampaň, která má občanům představit základní formy vládní pomoci a zjednodušit cestu k jejich využívání. V tiskové zprávě o tom informoval úřad vlády. Kampaň bude probíhat v médiích, na internetu i prostřednictvím venkovní reklamy, trvat bude do konce října. Připravilo ji oddělení strategické komunikace úřadu vlády. Občané podle úřadu vlády často nabízenou pomoc nečerpají.
Na kampaň se počítalo s vyčleněním až 30 milionů korun, cena vzešlá ze soutěže činí včetně kompletní produkce nakonec 24,5 milionu. Cena zahrnuje televizní a rádiové spoty, reklamu v tisku a on-line médiích, ale také například billboardy, citylighty či polepy autobusech. Podle zjištění Deníku N za kampaní stojí marketér Radek Hadj Moussa, který pracuje pro ODS a podílel se například na předvolební kampani koalice SPOLU pro loňské parlamentní volby.
Koncem srpna premiér Petr Fiala (ODS) oznámil, že na celkovou pomoc občanům proti inflaci vyčlenila vláda 177 miliard korun. Citoval tehdy analýzu, podle které je v míře podpory ve vztahu k HDP Česko na čtvrtém místě mezi zeměmi v Evropské unii.
Občané zatím podle úřadu vlády nabízenou pomoc často nečerpají. Buď nevědí, na jakou mají nárok, nebo že vůbec existuje, stydí se, že by pomoc měli využít, nebo se obávají administrativní náročnosti. Kampaň představuje zejména příspěvek 5000 korun na dítě, příspěvek na bydlení a základní pomoc se snížením cen energií.
Novou podobu má také web Deštník proti drahotě, kde mají občané k dispozici nejen informace o podpoře, ale též si mohou o pomoc přímo požádat skrze on-line formuláře. „Na této webové adrese se dozví také další informace o všech aktuálních formách státní pomoci, kterých je více než 20. Web bude pravidelně aktualizován a doplňován s cílem co nejvíce zjednodušit komunikaci v oblasti sociálních, ekologických a rozvojových programů,“ informoval úřad vlády.