Gratulace do Kremlu! Amazon stáhl z prodeje knihu se svědectvím z nitra Putinova kanálu RT

Ruský diktátor Vladimir Putin hovoří na svém kanálu RT (RT)

Ruský diktátor Vladimir Putin hovoří na svém kanálu RT | FOTO: RT

Propagandistickému německojazyčnému televiznímu kanálu Kremlu RT DE se prozatím daří tajit před širší veřejností své podivné praktiky, které rozkryl jeho bývalý zaměstnanec Daniel Lange. Jeho knihu „INSIDE RT Deutsch“ totiž tento týden po pouhých čtyřech dnech stáhl Amazon za podivných okolností z prodeje.  

Reklama Parlamentních listů, ilustrační foto (archiv F24)

Lange ve své knize popisuje, čeho byl svědkem za dobu svého působení u kanálu, který je na seznamu Spolkového úřadu pro ochranu ústavy (civilní vnitřní zpravodajská služba), přičemž rozkrývá i kontakty RT DE na pravicové extremisty a přívržence konspiračního hnutí Querdenker. Především ale Lange přináší svědectví o tom, jak si u něj loni vedení RT objednalo špionáž kolem ruského opozičního politika Alexeje Navalného během jeho léčby v Berlíně po travičském útoku Kremlu.

Amazon Deutschland předmětný titul stáhl z nabídky ve čtvrtek na nátlak Rusů, zjistil německý deník Bild.

Kniha „INSIDE RT Deutsch – Putins Medienarmee in Deutschland“ (UVNITŘ RT Deutsch – Putinova mediální armáda v Německu) byla v nabídce Amazonu od minulého pondělí do čtvrtka a za tu dobu se jí prodalo několik set výtisků. Zasáhl však ruský státní propagandistický kanál RT DE, který prostřednictvím jedné frankfurtské advokátní kanceláře požadoval zastavení prodeje této Langovy publikace.

Amazon propagandistům vyhověl jen na základě jejich tvrzení, že kniha obsahuje „možné pomluvy“. Zasilatelský řetězec o svém kroku informoval autora s tím, že se „nepodílí na sporech třetích stran“. Daniel Lange k tomu pro deník Bild poznamenal, že Amazon jeho knihu nestáhl z prodeje na základě žádné zákonné normy, a zdůraznil také, že v této věci ani nikdo neupřesnil, co propagandistický kanál RT DE jemu či jeho knize klade za vinu. „Z mého pohledu je proto stažení nezákonné,“ reagoval. Amazon nebyl schopen na dotaz deníku Bild svůj postup proti autorově knize jakkoli vysvětlit.

Lucie Borhyová, moderátorka TV NOVA (ČTK)

Šéfpropagandistka RT DE Dinara Toktosunovová, která je podle informací deníku Bild zapletená do skandálu špionáže kolem Navalného, vstřícnost Amazonu k ruské propagandě velebila na síti Telegram. „Jak se zdá, pro žádné strašné autory ani falešné příběhy není místo,“ komentovala zastavení prodeje knihy. „Že ke stažení knihy došlo na nátlak jejích právníků a že RT DE neuznal Langeho výpověď a dál jej proti jeho vůli vede jako svého zaměstnance, šéfpropagandistka zamlčela,“ dodává Bild.

Ruský agitační kanál RT DE se od okamžiku, kdy Bild publikoval Langeho svědectví o špionážní aféře ruských propagandistů, snaží dosáhnout toho, aby Lange stáhl svou výpověď o praktikách v německém kanálu RT, Bild dementoval své zprávy a aby se daná kniha nedostala na trh. V opačném případě hrozí právníci žalobami. „Posledně jmenovaného cíle informační válečníci Putinovy diktatury nyní dosáhli,“ komentuje lakonicky Bild.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner