Analogie s pískovištěm

Doneslo se ke mne mnoho informací z Hradu. Nehezkých. Mírně řečeno. Náš nejvyšší armádní velitel se cítí jako mladík. Lékaři podcenili omlazovací kůry a omladili ho do dětství. Omlazený spojovatel národa je v mysli na pískovišti a hraje si s kyblíčkem a lopatičkou na krtečka. Nebo pandu. Neví se s jistotou. Alespoň tak vrší slova tetka Smékalová na návsi v houfu tetiček čekajících až jim bude lépe. Jinak si prý nelze logicky dovodit oznámení z Hradu či pískoviště, že si chlapeček nebude hrát s jiným zlobivým chlapečkem a nebude s ním kamarádit an mu sebral lopatičku. Nebyla to lopatička, oponuje tetka Rósová, ten sígr chce navštívit jiné pískoviště a hrát si s cizími dětmi, před kterými ho JEHO rodiče důrazně varovali. A NÁŠ chlapeček je poslušným chlapcem a poslušnost nezištně vyžaduje po všech dětech na pískovišti.

Pískoviště, společná sdílená herní plocha, na němž si chlapeček hraje na vůdce má mantinely jejichž výšku a délku mu rodiče vtesali do mysli s důkladností despoty z Východu. Snad proto se chlapeček snaží rodiče přesvědčit, že hlídač pískoviště by nabyl důležitosti si hrozby, které mohou z hravého pískoviště udělat odpornou betonovou plochu vycucává z prstu. A straší. Rád by aby hlídač společného prostoru a bezpečí v něm šel sbírat čučky. Jinam. Děti jiných rodičů, svobodomyslných, až lehkovážných ve výchově, kteří nechají své ratolesti svobodně si vybírat pískoviště a jiné děti ke společným hrám, považuje za vysoce nebezpečné, rizikové a nežádoucí pro uvědomělé hry na JEHO pískovišti.

Pískoviště slouží ke hraní i jistému malému chlapci s tvůrčím nadáním pro sochání. Navrhnul ostatním dětem, že zhotoví sousoší. Sousoší by připomínalo událost, kdy z pískoviště byly vyhnány zlé, nebezpečné děti nárokující si herní plochu jen pro sebe a vyhánějící původně hrající si mimo hřiště. I rozlobili se rodiče NAŠEHO chlapečka. Z povzdáli bedlivě sledovali návrh sousoší nadaného chlapečka a jeho tvůrčí počin shledali nepřijatelným pro oko JEJICH chlapečka. A rozhodli se kamarádům jejich chlapečka odepřít přístup do jejich bytu a svobodně se v něm pohybovat. I přesto, že kamarádi přinášeli v kapsičkách mnoho laskomin ke směně za jiné laskominy, prospěšné i na JEHO pískovišti.

Pískoviště se rozdělilo na takřka stejné poloviny. Jedny děti stojící za JEJICH chlapečkem se pustily do druhých dětí, aby si šly hrát na jiná pískoviště a nechaly společné pískoviště zpustnout tak , jak si přejí rodiče JEJICH chlapečka. Druhé děti si chtějí hrát na svém původním pískovišti ovšem bez dohledu cizích rodičů. Po svém. Chtějí navštívit i cizí pískoviště a chtějí se vrátit na své pískoviště a hrát si.

Hrát si je výsada dětství. Nejsem jinoch a proto srkám kávu. Černou a hořkou. Prostou písku.

Text vyjadřuje názor autora, nikoli redakce deníku FORUM 24.

V rámci zkvalitnění a obohacení naší práce bychom vás rádi vyzvali, abyste se aktivně podíleli na tvorbě obsahu našeho webu. Z tohoto důvodu existuje sekce Hyde Park, která vám nabízí možnost, vkládat své blogy a tím se vyjádřit k problémům, jež hýbou společností, nebo trápí právě vás.

Pokud se tedy chcete stát přispěvatelem našeho deníku FORUM 24, obraťte se na nás mailem na adresu [email protected] a my pro vás rádi vytvoříme přístup do našeho systému, kde budete moci své texty vkládat. Po nutné editaci vašich příspěvků blogy publikujeme.

Revue Forum Banner