
Robert Šlachta na sněmu svého hnutí v Ostravě pečlivě sleduje své fotografie, které využije na sociálních sítích. FOTO: Jaroslav Kmenta
FOTO: Jaroslav Kmenta
Ze srpnového volebního modelu agentury Kantar CZ pro Českou televizi (ČT) vyplývá, že by Robert Šlachta se svou Přísahou mohl začít bouchat rychlé špunty. Hnutí Přísaha si vysloužilo šest procent a má tak podle průzkumu nakročeno spolu s SPD v říjnových volbách do sněmovny. V útrobách hnutí to ale vře napětím. Z interní komunikace členů Přísahy, kterou má server Forum 24 k dispozici, vyplývá pravý opak. Zájem uvnitř hnutí upadá a oslavy jsou předčasné.
“Přísaha jede, my pracujeme dál. Díky všem za podpopru,” napsal v neděli podvečer 22. 8. Robert Šlachta na svůj facebookový profil ke zprávě serveru Aktuálně.cz, která informuje o srpnových datech volebního modelu Kantar pro ČT. Interní komunikace už ale tak optimistická není.
Ve středu 25. 8. 2021 se má uskutečnit akce hnutí Přísaha v Hradci Králové s pracovním názvem „Ostrý start voleb“. Pro marketingové účely je tak zapotřebí zajistit „plné publikum“. To už ale není tak snadné získat, jako tomu bylo v začátcích. Vyplývá to z e-mailové komunikace, kdy předseda středočeské organizace hnutí Přísaha, Michal Vojíř rozeslal v pátek 20. srpna svým členům a dalším funkcionářům mail, v němž veřejně přiznává malý zájem o akci a apeluje o zajištění co nejvyššího počtu lidí.
„Vzhledem k malému zájmu o konanou akci 25. 8. 2021 ´Ostrý start voleb´ žádám o přeposlání odkazu všem vámi řízeným dobrovolníkům na meet, který se uskuteční zítra dne 21. 8. 2021 od 17:00 hodin.
Program: DŮLEŽITÉ informace o konaném setkání Ostrý start voleb, který proběhne dne 25. 8. 2021 od 14:00 hodin v Petrof Hall, Na Brně 2136/4, Hradec Králové.
PROSÍM O ZDŮRAZNĚNÍ VÁŽNOSTI CELÉ AKCE A ZÁROVEŇ ŽÁDÁM O PŘIPOJENÍ LIDÍ V CO NEJVĚTŠÍM POČTU.
Na meetu bude přítomen i 1. místopředseda Hnutí Mgr. Tomáš Sochr. Děkuji,“ napsal v mailu Michal Vojíř.
Je zřejmé, že naplněnost akce je důležitá jen z marketingových důvodů, aby to vyvolalo dojem o masovosti podpory Roberta Šlachty. Lídrovi hnutí a vlastně jediné tváři tohoto uměle vytvořeného uskupení to pak slouží k tomu, aby plnil fotkami sociální sítě. Panika z nedostatku zájmu uvnitř Přísahy je tak důkazem, že Šlachtova popularita stojí jen na marketingu, který mu zajišťují dva experti, Zuzana Gedeonová a Martin Štěpanovský, již do jeho týmu přišli se zkušenostmi z Babišovy strany ANO.
Šlachta je tak díky nim expert na vytváření falešného dojmu masy lidí s předstíraným zájmem, nadšením a obdivu k lídrovi strany.