Je tu další útok na veřejnoprávní média. Ve službách Agrofertu

reprofoto ČT

Ilustrační foto | FOTO: reprofoto ČT

Jak se tak postupně obměňují členové mediálních rad, získávají v nich většinu lidé, které nominuje vládní koalice a jí přidružená uskupení (tedy komunisté a okamurovci). Je to postupné přebírání kontroly, které tiše, ale efektivně potlačuje svobodu České televize a Českého rozhlasu (kde se to daří o něco více). Dalším důkazem této praxe je poslední rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, které žádá nápravu od České televize kvůli vysílání pořadu 168 hodin. Kvůli reportáži o Agrofertu.

Vzpomínáte si ještě, jak se protestovalo proti šikaně investigativního novináře Janka Kroupy, který zveřejnil informace o tom, že Agrofert hospodaří na polích, na která nemá nabývací titul, a ještě na to pobírá dotace? Naprosto otevřeně proti němu zakročila Rada Českého rozhlasu a spolu s ní generální ředitel ČRo René Zavoral. A zaznamenali jste poté nějakou reportáž Janka Kroupy o Agrofertu? Asi ne.

Pavel Hofman

Teď přišel čas již poněkolikáté zaútočit na jeden ze dvou vládní garniturou nenáviděných pořadů: na 168 hodin, který uvádí Nora Fridrichová. V červnu zde byla odvysílána reportáž o podnikání Agrofertu, které je závislé na dotacích. Běžná skutečnost, o které se hovoří velmi často. Jenže holdingu, který pan premiér schoval do svěřenského fondu, se to nelíbilo. A Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, kde sedí například pan Vadim Petrov, nominovaný hnutím ANO a oblíbenec Parlamentních listů, nebo Ladislav Jakl, který se tam pro změnu dostal za Okamurovo hnutí SPD, také ne.

V zápisu ze schůze RRTV jsme se proto dozvěděli, že ČT nedodržela zásady vyváženosti a objektivity a musí do sedmi dnů zjednat nápravu. Jakou? To nevíme. Že by třeba byla natočena nějaká hezká reportáž o Agrofertu? Jak pan premiér dává lidem práci? Jak nepřátelsky přebral některé firmy, aby je údajně zachránil? Nebo jak se pěkně stará o ta pole, která patřila těm, které perzekuoval režim, s nímž jako agent Státní bezpečnosti spolupracoval? Možná.

Co ale víme, je fakt, že většina členů velké mediální rady byla nominována vládní koalicí, ať už myslíme ty strany, které do ní patří, nebo ty ostatní. A také víme, že ti, které Babiš a jeho lidé dosazují do různých funkcí ve státní správě, vždy dobře a věrně slouží.

Máme se ještě na co těšit. A nezávislá média budou stále více potřebovat své čtenáře, diváky a posluchače.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner