Karavan a falešná sebechvála nepomáhá. Generál Pavel dotahuje Babiše

Petr Pavel (Zuzana Bönisch / se souhlasem)

Petr Pavel | FOTO: Zuzana Bönisch / se souhlasem

Babišova prezidentská kampaň nezabírá, Pavlova ano. Tak by se dal interpretovat výsledek aktuálního průzkumu společnosti Median. Podpora Andreje Babiše klesá, zatímco Petra Pavla by volilo více lidí než v předchozích měsících. I když to stále vypadá, že by obžalovaný expremiér mohl vyhrát první kolo prezidentské volby, trend je jasný. Navíc ve druhém kole by Babiš s největší pravděpodobností neuspěl. Svojí výhrou v prvním kole by spojil a mobilizoval voliče, kteří by šli volit cíleně „protestně“, aby nebyl prezidentem.

Podle průzkumu by Babiše nyní volilo 25 % voličů, generála Pavla 21 %. Ještě v červnu byl mezi nimi rozdíl devět procent. Trend je hodnocením předvolební kampaně obou kandidátů. Ta Babišova příliš nezabírá. I když na to, aby se stal prezidentem, uvolnil zdaleka nejvíce peněz ze všech kandidátů, nedaří se. Tak jako před volbami do poslanecké sněmovny se Babiš snaží hlasy urvat mohutnou kampaní, na kterou ostatní nemají ani peníze, ani vlastní média jako on.

(Roman Černý)

Kampaň postavená na falešné sebechvále někoho, kdo svojí vládou zdecimoval státní finance, zavinil aktuální vysokou inflaci a totálně nezvládl boj proti covidu, jednoduše nezabírá. Lidé mají paměť. A tak většinu opravdu nepřesvědčí, když na každém druhém billboardu nějaký babišovec fňuká, že za Babiše bylo líp. Prázdné, laciné, lživé. Stejně tak, zdá se, lidé příliš neoceňují to, že za nimi miliardář přijede na náměstí v karavanu, aby jim rozdal kšiltovky, podepsal knížky, jichž je prý autorem, ale nepsal je, zanadával na vládu, vypustil pár lží a zase odjel.

Radost z této kampaně mají starší lidé, pro které je Babiš vítaným zpestřením. Když na návsi potkají toho pána z televize, který je pro ně něčím jako seriály Žena za pultem. Nostalgická vzpomínka na mládí. A přesně proto je Babišova kampaň neefektivní. Na náměstích přesvědčuje přesvědčené. Volit ho budou už jen někteří sociálně slabí a důchodci. Ostatní ho prokoukli a zklamal je.

Naproti tomu kampaň Petra Pavla se zdá být efektivní. Jezdí na besedy, kde se s lidmi baví o situaci  a budoucnosti ČR, NATO i EU. Neječí hystericky, že je vláda k ničemu. Vyjadřuje se v médiích k mezinárodní situaci, má pevné prozápadní postoje, s příznivci nebo těmi, kteří uvažují o jeho volbě, chodí na výlety. Jeho tým nezapomíná kampaň proložit čas od času důkazem, že je Petr Pavel v kondici a „cool“. Na rozdíl od jedovatých řečí Andreje Babiše tak voliči vidí Petra Pavla na motorce, se sekerou v ruce, jak štípe dřevo, nebo jak opravuje dům.

Hlavní výhodou Petra Pavla v prezidentském souboji však je, že voliče v ČR ještě nezklamal, na rozdíl od Babiše. Pavla také na rozdíl od Babiše nečeká v příštích měsících soud projednávající, že nelegálně získal dotace na svůj venkovský luxusní dům.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]