Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Babišův tisk vyrazil do boje

archiv F24

MF DNES, čtvrtek 2. 2. 2017 | FOTO: archiv F24

Jelikož už přece jen větší část médií plní problémy ministra financí Andreje Babiše, který není schopen vysvětlit své vlastní finance a nákup dluhopisů, musela se situaci přizpůsobit také Mladá fronta DNES, deník, který například odstartoval konec kariéry expremiéra Stanislava Grosse. A jak? Titulní stranu věnovala investigativní práci. O ČSSD v severních Čechách.

Stranický tisk hnutí ANO, který patří do holdingu Agrofert, o problémech pana majitele svědomitě nepíše (ve čtvrtek ale vyšel s Babišem rozhovor, který jako zázrakem vyznívá pro pana vicepremiéra pozitivně). Je to logické – psát o majiteli je nepříjemné, a navíc ve vydavatelství MAFRA dávno nepracují žádní novináři, protože novinář se obvykle nevyznačuje tím, že by oddaně pracoval pro politika.

ATEO

Ale zpět k titulní straně čtvrteční MF DNES. Čirou náhodou se předním reportérům podařilo zmapovat, u koho končily miliardy z evropských dotací na severozápadě Čech. Hovoří se zde o Danielu Ježkovi, exsenátorovi Alexandru Novákovi či Patriku Oulickém. Celá kauza je samozřejmě velmi problematická, je však zvláštní, že se pro ni našlo v novinách místo na titulní straně zrovna ve čtvrtek, po několika dnech Babišova mlžení a zároveň v den, kdy sněmovní vyšetřovací komise prezentuje svou závěrečnou zprávu týkající se reorganizace policie. V normálních novinách by zajisté před krajským tématem dostalo v takové chvíli přednost téma celonárodní, týkající se vicepremiéra vlády.

Každý, kdo od roku 2013 sleduje Babišovy noviny, ví, že jsou ke svému majiteli nezlomně loajální. Na opravdový komentář ke kauze Čapí hnízdo jsme čekali velmi dlouho, až do dne, kdy se mu opravdu nešlo vyhnout. Ve vhodných chvílích MF DNES tlačí na titulní stranu migrační krizi (obvykle bez kontextu) tak, aby na ní Babiš mohl získávat ztracené body. Lidovým novinám servíruje policie a státní zastupitelství odposlechy a pseudoinformace, které mají pošpinit aktuální Babišovy oponenty (ve většině případů v ČSSD).

FORUM 24

A když už to opravdu nejde, je jasné, že se Babiš zamotává do vlastních lží, protože byl v nestřežené chvíli upřímný a prozradil na sebe něco, co nechtěl, nastoupí vrchní podržtaška a nejvěrnější z nejvěrnějších (o první místo se s ním jen občas přetahuje Martin Komárek), šéfredaktor MF DNES Jaroslav Plesl. Ten mezi řádky lidu sdělí, že Českou televizi ovládá Zdeněk Bakala, pro něhož sice také dříve pracoval, ale nevadí. Tahle zlá televize si totiž v Reportérech ČT dovolila upozornit na to, že Babišovy nákupy dluhopisů jsou podezřelé.

Jak se zdá, s blížícími se volbami bude úpadek kdysi kvalitních českých listů nadále pokračovat. V příštích dnech a týdnech tak očekáváme: Odposlechy ministra vnitra Milana Chovance, další zjištění v kauze OKD nebo rozhovor s utlačovaným Robertem Šlachtou. A kdyby náhodou nic z toho nevyšlo, dá se na titulní straně oznámit, že venku mrzne. Kvůli tomu se pan majitel jistě zlobit nebude.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner