Komunista Luzar se cítí být diskriminovaný. České dráhy nerozdávají Haló noviny!

ČTK

Poslanec Leo Luzar (KSČM) | FOTO: ČTK

Komunistický poslanec Leo Luzar, který do širšího povědomí české veřejnosti vstoupil v roli fackovacího panáka řeporyjského starosty Pavla Novotného v televizní debatě o Koněvovi, si na středečním jednání hospodářského výboru Sněmovny postěžoval, že se cítí být diskriminovaný výběrem novin u Českých drah. Ty totiž nerozdávají cestujícím komunistické Haló noviny. Luzar ale nemusí věšet hlavu, České dráhy už přece rozdávají Mladou frontu DNES i Lidové noviny, které jím favorizovaný deník dokážou zastoupit.

K novinám na železnici se poslanci z hospodářského výboru dostali přes otázku 112 milionů korun vyvedených během posledních pěti let ze státní kasy prostřednictvím Českých drah za nákup inzerce u vydavatelství Mafra z holdingu Agrofert, jehož konečným beneficientem je premiér Andrej Babiš. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) však na tomto případu, na nějž upozornil Radiožurnál, neshledává nic zvláštního. „Nevybočuje to z běžného režimu,“ prohlásil doslova s tím, že část zmíněných peněz jde na nákup tisku pro cestující. V té souvislosti jeden z poslanců poukázal na další zvláštní vstřícnost státního dopravce k de facto premiérovu vydavatelství, když připomněl, že ve vlacích Českých drah personál cestujícím rozdává Mladou frontu DNES a Lidové noviny. A právě toho se chytil komunista Luzar.

„Česká republika má omezený počet deníků, které vycházejí. Žijeme také v době diskriminace. Jestli na palubě nebudou, tak je to diskriminace,“ cituje Luzara server zdopravy.cz. Při pohledu na stránky MF DNES je ovšem zjevné, že komunistický poslanec svou poznámkou projevil nemístný nevděk. Luzar by jízdu vlakem bezpečně vydržel i s MfD.

Babišův holdingový a stranický list, toho času formálně zaparkovaný ve svěřenském fondu ovládaném jeho manželkou, se za vládní spojenectví s komunisty odvděčuje, jak jen může. „KSČM je demokratická strana, zachovala se státotvorně, říká Babiš,“ hlásal palcový titulek v roce 2018. Kromě občasného PR komunistům pomáhá i s šířením narativů Kremlu. Jako letos v březnu v materiálu s titulkem „Euromajdan byl násilný státní převrat,“ v němž dal prostřednictvím ukrajinského advokáta Valentina Rybina prostor nekritické obhajobě policistů z pořádkových jednotek Berkut a ozbrojenců z řad proruských kolaborantů, které Ukrajina viní z vlastizrady, terorismu a separatismu. Luzar by holdingovému vydavateli neměl zapomenout ani článek „Na Krymu jsme dali USA lekci. Další může následovat, varuje ruský politolog,“ zveřejněný serverem iDNES.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner