Tajemný twitterový účet  Poslední skaut je známý zasvěceným a vtipným komentováním politiky. Sleduje ho více než 35 tisíc uživatelů. Pro odlehčení mezi mnoha neradostnými tématy Poslední skaut vyhledává a publikuje fotografie bizarních političek – krasavic a na svém Twitteru zavedl okénko „politička na tento večer“ nebo „politička na pondělní ráno“. Vznikl z toho pozoruhodný katalog, z něhož vám po svolení Posledního skauta přinášíme ukázku.

Fenomén političek – krasavic, u nichž je jejich vzhled hlavním volebním argumentem, byl ještě třeba před dvaceti lety téměř nemyslitelný. Je ukázkou toho, jak marketing převažuje v politice nad vizemi a myšlenkami. Krásky, které chtějí zasahovat do veřejného dění, najdeme například v mnoha zemích Jižní Ameriky, ale také na Ukrajině, v Norsku nebo dokonce u našich severních sousedů.

Krásná děvčata na kandidátkách jsou odrazem jak narůstající převahy marketingu v policie tak i komickým důsledkem módní mánie, podle níž se za každou cenu mají do řídících pozic tlačit ženy. Nejde tu ale rozhodně o ten typ žen, které významně zasáhly do světové politiky, jako byla třeba Margaret Thatcherová, Hillary Clintonová, Angela Merkelová či Madeleine Albrightová. Jsou to prostě sexbomby. Tyto slečny a mladé dámy s vizáží modelek zatím ovšem zůstávají jen na nižších pozicích. Ale doba chvátá kupředu, lid stále více vládne a jednou se může stát, že se do čela států dostanou výlučně dvacetiletí krásní lidé, zejména slečny.

Česká republika se v tomto ohledu drží umírněně zpět. Šéf vládnoucího hnutí Andrej Babiš se vesměs obklopil ženami jiného kalibru. V roli marketingové modelky je v hnutí ANO ale alespoň europoslankyně Dita Charanzová. Jde ovšem v podstatě o vývozní artikl našeho vládního hnutí.