Po loňské premiéře supersportovního roadsteru R8 Spyder bylo jen otázkou času, kdy ho Audi nabídne i s nejsilnějším motorem. Ta chvíle přišla právě teď. Vrcholný desetiválec si ale užijete až na konci sezóny, k prvním zákazníkům dorazí v září.

Audi představilo svůj otevřený supersport R8 Spyder s nejvýkonnějším motorem V10 Plus. Ten byl do teď v nabídce jen pro kupé. „Audi R8 Spyder V10 plus završuje modelovou řadu R8,“ říká Stephan Winkelmann, ředitel divize Audi Sport.

Desetiválec s objemem 5,2 litru je uložen uprostřed před zadní nápravou. Příznivce klasiky potěší atmosférickým plněním, což už se dnes skoro nevidí. Ostatní můžou obdivovat jeho výkon: nechá se točit skoro do 9 tisíc otáček a dokáže na kola poslat 610 koní. O pohon všech kol se stará 7-stupňový dvouspojkový automat S-tronic. Z nuly na stovku vystřelí za obdivuhodné 3,3 sekundy, maximálka je 328 km/h.

Aby si i otevřená verze R8 udržela takovou dynamiku, museli konstruktéři zapracovat na hmotnosti. R8 Spyder má oproti kupé navíc hliníkové výztuhy podvozku a rámu čelního okna, přesto se díky použití karbonových sedadel a kovaných disků kol povedlo snížit hmotnost Spyderu o 25 kg. Celkem váží 1527 kilogramů.

Elektrická plátěná střecha potřebuje na stažení 20 sekund, můžete přitom jet až 50 km/h rychlostí. Průměrná papírová spotřeba zůstává na únosném čísle 12,5 litru na 100 km. I když skutečnost bude pochopitelně vyšší.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner