Krátce před autosalonem ve Frankfurtu odhalilo Ferrari svůj nový základní model Portofino. Nejmenší a nejlevnější model nahradí odcházející Californii.

Základní Ferrari California bylo v nabídce slavné značky skoro deset let, omlazená California T poslední tři roky. Přišel tedy čas na novou krev. Ferrari se s novým modelem Portofino vrací od amerického jména k italskému přístavu, jinak je ale koncepce stejná — tedy roadster s pevnou stahovací střechou, který se hodí i na denní ježdění.

Nové Ferrari Portofino je 4,6 metru dlouhé, 1,9 metru široké a na výšku měří jen 1,3 metru. Má optimální rozložení hmotnosti 46 ku 54 % ve prospěch zadní nápravy.

Novinkou je celohliníkový podvozek, díky kterému by mělo být Portofino oproti Californii znatelně lehčí, celkovou hmotnost ale zatím neznáme.

Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec 3,9 litru přeplňovaný dvěma turby, oproti Californii T bude ale výrazně přepracovaný — dostal novou hlavu válců, písty, ojnice a nový bude také řídící software.

Osmiválec má výkon 600 koní (441 kW) a točivý moment 760 Nm. Na zadní nápravu ho přenáší dvouspojková převodovka, z nuly na 100 km/h vystřelí za obdivuhodné 3,5 sekundy. Maximální rychlost je prý přes 320 km/h.

Při tom všem uvádí Ferrari kombinovanou spotřebu 10,5 l/100 km, ale znáte tahle tabulková čísla. Moc tomu nevěříme.

Co je naopak jisté je cena, která nebude zrovna lidová. Základní California T startovala na ceně kolem 200 tisíc dolarů, tedy necelé 4,4 milionu korun. Za podobnou částku se pravděpodobně bude prodávat i Portofino. Na základní model to není úplně málo.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner