Škoda ve Frankfurtu představila ve světové premiéře své nové SUV Karoq, které navazuje na model Yeti. Prodávat ho začne v říjnu. Zatím stojí v předprodeji 530 tisíc korun ve střední výbavě, základní cena bude ale nižší.
Další novinkou z Frankfurtu je koncept elektrického SUV Vision E, který se po výstavní premiéře v Číně poprvé ukázal v Evropě. Vision E naznačuje, jak by mohl vypadat sériový elektromobil od Škody, který má vyjet v roce 2020: zvládne dojezd až 500 km a částečné autonomní řízení.
Vůz nabízí systémový výkon dvou elektromotorů 225 kW, pohon všech kol a maximální rychlost 180 km/h. S délkou 4,645 metru a šířkou 1,917 metru má podobné proporce, jako terénní model Kodiaq, je ale o deset centimetrů nižší a profilem připomínajícím kupé míří na podobnou kategorii, jako BMW X4 nebo Tesla X.

Ještě před prvním elektromobilem, v roce 2019, uvede Škoda poprvé hybridní pohon, a sice v modelu Superb.
U Fabie a Rapidu skončí diesel
Další novinka také souvisí s pohonem. Škoda přestane do menších modelů montovat dieselové motory. Ve Fabii diesel skončí s příchodem modernizované verze v příštím roce, v Rapidu o něco později, pravděpodobně s novou generací v roce 2019. Nejmenší model Citigo se s naftovým motorem nenabízí.

Nastává soumrak dieselů. Skončí naftové motory už za pět let?
Jezdíte na naftu? Do svého příštího auta už budete tankovat benzin nebo ho nabíjet ze ...
Číst článek »Podle šéfa škodovky Bernharda Maiera automobilka s dieselovými motory počítá i do budoucna, ale v menších modelech přestává být tato technologie kvůli stále přísnějším emisním limitům nákladově efektivní. Škoda naopak počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn CNG, který by se měl postupně objevit u všech velkoobjemových modelů.
Terénní a sportovní verze Kodiaqu
Zbytek prezentace byl věnován dvěma novým výbavovým rozšířením většího SUV Škoda Kodiaq. Modely Scout a Sportline budou cenou svých vrcholných provedení atakovat hranici jednoho milionu korun. Prodávat se začnou 15. září.
Ve vrcholném provedení s dvoulitrem TDI (140 kW) a automatem DSG cena Scoutu začíná na 1,019 milionu. Sportline má základní cenu 871.900 Kč a nejvyšší verze bude stát 1,027 milionu Kč. Dosud byla nejvyšší cena modelu Kodiaq 966.900 Kč za vůz s motorem 2,0 TDI v nejvyšším výbavovém stupni Style.

„Model Škoda Kodiaq je již od uvedení na trh v roce 2016 velmi úspěšný. K dnešnímu dni evidujeme v České republice téměř 8500 přijatých objednávek, přičemž více než 4500 vozů již našlo své spokojené majitele. Prostřednictvím obou nových variant Scout a Sportline nyní dále rozšiřujeme naše SUV portfolio a nabízíme tak ještě atraktivnější vozy přizpůsobené individuálnímu vkusu,“ uvedl ředitel Škody pro ČR Luboš Vlček.
Kodiaq Scout je ve všech motorizacích vždy sériově vybaven pohonem všech čtyř kol a jeho robustní vzezření dokreslují specifické designové prvky včetně výrazných lišt vpředu i vzadu. Provedení Sportline charakterizují černé designové prvky. V příštím roce by se mohl Kodiaq objevit i v ještě sportovnějším provedení RS vybaveným dieselovým biturbem.
Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!