Sportovní značka ze Stuttgartu právě představila své rodinné Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Krkolomným jménem je označený nový plugin hybrid prodloužené Panamery s parametry, za které by se nemusel stydět supersport.
Na rodinné kombi to tak docela nevypadá. Panamera Turbo S E-Hybrid dostala výkon 680 koní (500 kW) doplněný o 850 Nm točivého momentu. To zvládne díky čtyřlitrovému osmiválci v kombinaci s elektromotorem, pocházejícím z ultimátního Porsche 918 Spyder.
Vrcholný motor je kromě kombi dostupný samozřejmě i pro klasičtější liftback.
Hybrid s rychlostí supersportu
Jestli čekáte obdivuhodné dynamické vlastnosti, čekáte správně. Tahle Panamera vystřelí z nuly na stovku za 3,4 sekundy, maximální rychlost činí až 310 km/h.

Nejrychlejší SUV světa. Jeep Grand Cherokee Trackhawk dostal šílených 717 koní
Silné osmiválce k velkým americkým teréňákům patří. Ale koho napadlo do něj narvat ...
Číst článek »Aby se při tom udržela Panamera na silnici, pomáhá jí adaptivní výsuvné křídlo schované v prodloužení střechy. Ve vysokých rychlostech dokáže zvýšit přítlak o 50 kg.
Protože se bavíme o plugin hybridu, můžete s ní jezdit i čistě na elektřinu. Baterie s kapacitou 14,1 kWh prý ujedou až 49 kilometrů bez nastartování osmiválce, a to při rychlosti do 140 km/h. Nabíjení ze zásuvky trvá kolem 3 hodin.
Papírová kombinovaná spotřeba činí podle cyklu NECD pouhé 3 l/100 km, ale realita bude s tímhle motorem úplně jinde.
Kombi za 5 milionů
Nově představené provedení Sport Turismo, tedy v podstatě kombi, je k tomu všemu ještě praktické. Do kufru se vejde 425 litrů (bez baterií 520 litrů) a když sklopíte zadní sedačky, odvezete až 1295 litrů nákladu. Oproti liftbacku je navíc v pětimístném provedení.
Velikost se od liftbacku téměř neliší, obě verze měří 5049 mm na délku a 1937 mm do šířky, kombi je jen o 5 mm vyšší.
Pokud si tenhle sprintující kombík chcete koupit, budete muset sáhnout do kapsy. Vrcholný model začíná na částce 5,2 milionu korun.
Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!