Majitel Seznamu Lukačovič se zastal Kellnera. Nyní nechápe, proč se to řeší

Majitel Seznamu Ivo Lukačovič (FB Slavné dny)

Majitel Seznamu Ivo Lukačovič | FOTO: FB Slavné dny

Český miliardář Ivo Lukačovič o sobě dal po delší době opět vědět. Šéf Seznamu se veřejně zastal Petra Kellnera, jehož firma PPF čelí poslední dny kritice kvůli nákupu společnosti CME, kam spadá i komerční televize Nova. „Představa, že se zábavní TV Nova, která podléhá RRTV, zvrhne na nějaký politický nástroj, je totálně nesmyslná,“ uvedl před pár dny ve vyjádření, které následně zatřáslo českým internetem.

„Petra K znám dobře několik let. Žije v ČR a jeho děti žijí v ČR. Je to nesmírně inteligentní a slušný člověk. Vyznává hodnoty svobody a demokracie,“ napsal český miliardář na Twitteru. Očividně reagoval na vyjádření mnohých novinářů, že Kellner plánuje prostřednictvím nově získaných médií prosazovat své obchodní zájmy, které se dnes koncentrují především v Číně, kde působí například jeho dceřiná firma Home Credit.

Na adresu společnosti a jejích praktik se přitom nedávno objevila i kritika ze strany akademické obce, když  skupina oznámila záměr sponzoringu Univerzity Karlovy, který po vlně odporu studentů zase odvolala. Nyní tedy panují obavy, že by negativní zprávy, jak o společnosti, tak o místních problémech byly ve vysílání upozaďovány, či by nebyly zahrnuty vůbec.

Avšak firma se brání tím, že pouze rozšiřuje svoje byznysové portfolio v oblasti telekomunikace a médií. Nutno podotknout, že zisk mediální společnosti CME, která v Česku vlastní kromě televizi Nova i další televizní stanice, stoupl loni na 41,4 milionu dolarů. Obchodně by se tedy mohlo jednat o pragmatické řešení, ale na druhou stranu má společnost stále velký dluh. Jen za poslední dva roky musela splatit kolem půl miliardy.

V novinářské obci se tak během uplynulých několika dní vynořil velký otazník mezi novináři napříč médii, a sice, jak se k tomu postaví zaměstnanci Seznam Zpráv, které patří pod Lukačovičův Seznam. Zde totiž sami jeho redaktoři dlouhodobě kriticky upozorňují na Kellnerovy problémy. Naposledy ve středu, kdy dvojice redaktorů poukázala na jeho uplynulé zacházení s menšinovými akcionáři o2, jehož akcie hluboce klesly v důsledku proměn mediálního trhu.

Sám Lukačovič má přitom bohaté zkušenosti v mediálním byznysu. Vedle Seznam Zpráv a Seznam TV, které provozuje Seznam, vlastní i třetinu vydavatelství Borgis, kam patří i deník Právo nebo zpravodajský portál Novinky.cz. Oba dva jsou navíc vysoce politicky angažované.

I přesto nyní Lukačovič zopakoval, že vlastně nerozumí tomu, proč to všichni tolik řeší. „Češi jsou blázniví. Můj přítel Petr si před pár dny koupil TV a celá twitterová komunita o tom doteď mluví,“ uvedl na svém osobním profilu.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]