Marketingový expert kandidáta na prezidenta a bývalého předsedy vlády Andreje Babiše (ANO) Marek Prchal byl vyloučen z profesního sdružení kreativců v reklamě ADC (Art Directors Club). Prchal prý poškozuje jméno klubu. Nikdo z členů sdružení nebyl proti. Jeden se hlasování nezúčastnil. Vyloučení Prchala zveřejnila ve čtvrtek ráno profesní organizace ADC na svých webových stránkách.
Vyloučení Marka Prchala z profesního sdružení ADC deníku FORUM 24 potvrdil již ve středu večer jeden z členů, který se středečního hlasování zúčastnil. Oficiálním důvodem jeho konce v profesním sdružení je, že poškozuje jméno klubu lživou reklamou, která je neetická a zakázaná. Cílem kritiky sdružení je reklama Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb. Nikdo z členů nehlasoval pro jeho setrvání a jeden člen se hlasování nezúčastnil.
„Art Directors Club Czech Republic vyloučil ze svých řad Marka Prchala. Členové klubu se od jeho aktivit, které souvisejí s kampaní pro prezidentského kandidáta Andreje Babiše, zcela distancují. Zároveň se klub dohodl na vytvoření etického kodexu politické reklamy, která dosud není nikterak regulována,“ uvedlo sdružení později na svých stránkách.
„Způsob, jakým je vedena nynější kampaň, překračuje podle členů ADC nejen profesionální, ale i etické hranice,“ dodal.
Prchal pracuje pro nyní opoziční hnutí ANO od roku 2013. Byl členem volebního on-line týmu při volbách do poslanecké sněmovny, Evropského parlamentu, senátu, na Magistrát hlavního města Prahy a v krajských volbách. Je také autorem příspěvků Andreje Babiše na sociálních sítích. Podílel se i na tvorbě knihy O čem sním, když náhodou spím, ve které Babiš popsal svoji vizi České republiky pro rok 2035.
Po výhře hnutí ANO ve volbách do poslanecké sněmovny v roce 2017 Marku Prchalovi veřejně a emotivně poděkoval Andrej Babiš na povolební tiskové konferenci. Prchal je držitelem pěti ocenění ADC Creative Awards Louskáček a Zlatý středník.
Český Art Directors Club byl založen v roce 1993 s cílem zasazovat se o růst kreativní úrovně komerční komunikace u nás a podporovat vzájemné předávání zkušeností, profesního vzdělávání i etického standardu kreativních pracovníků v oboru komunikace.
Art Directors Club sdružuje kreativce z komunikačních a brandingových agentur, designových studií, ale také nezávislé tvůrčí pracovníky, kteří významnou měrou působí v oblasti komerční komunikace.