Média na třech kontinentech píší o prezidentu Zemanovi, Milanu Zemanovi

ČTK

Prezident Miloš Zeman | FOTO: ČTK

Ne každý český prezident požívá ve světě věhlasu jako první hlava československého státu, či jako první porevoluční prezident. V důsledku toho server francouzské rozhlasové stanice, ale i jeden hongkongský, indický a jihoafrický list píší o českém prezidentu „Milanu“ Zemanovi.

repro The Hindu

„…navzdory snaze prezidenta Milana Zemana o užší vazby Česka a Číny,“ píše The Hindu

Kunderovo jméno Zemanovi přisoudila nejméně čtyři média ze tří kontinentů. Ani souvislost, v níž o něm padla zmínka, nebyla právě lichotivá. Stalo se tak při popisu toho, jak si Češi naběhli svým nekritickým přístupem k čínskému režimu. V souvislosti se servilní zahraniční politikou k dálněvýchodní komunistické despocii se o Zemanovi zmiňuje francouzská rozhlasová stanice RFI, hongkongský deník South China Morning Post, indický deník The Hindu, a dokonce i jihoafrický server Berea Mail. Ti všichni mu svorně zaměnili jméno, když od agentury AFP převzali zprávu o článku pražského primátora Zdeňka Hřiba v německém deníku Die Welt, v níž ale autor Zemana vůbec nezmiňuje.

Zeman pochopitelně není jediným českým prezidentem, jehož jméno ve světě zapadlo. Tutéž skutečnost si zjevně připomněl i jeho předchůdce a spojenec Václav Klaus, když ho v australském parlamentu vybídli, aby se podrobil kontrole v bezpečnostním rámu, což dotčený odmítl.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner