Mediální experiment Jaromíru Soukupovi nevyšel. Jeho televizní stanice skončila

Generální ředitel TV Barrandov Jaromír Soukup  (reprofoto YouTube/TV Barrandov)

Generální ředitel TV Barrandov Jaromír Soukup | FOTO: reprofoto YouTube/TV Barrandov

Mediální impérium Jaromíra Soukupa se v úterý 1. prosince zmenšilo. Televizní skupina Barrandov definitivně ukončila provoz stanice Barrandov News, proti níž loni vedla správní řízení Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kvůli porušení licenčních podmínek.

Stanice začala vysílat v roce 2015 pod názvem Barrandov Muzika, kdy se zaměřovala na lidovou hudbu. Konkurovat měla populárnější televizi Šlágr. Sázka na hudební stanici ale nevyšla a televize se proto v roce 2016 přejmenovala na Barrandov Family. Pod názvem Barrandov News se pak poprvé objevila na podzim roku 2018.

Pavel Šafr ()

Stanici už v předchozích měsících operátoři postupně vyřazovali ze svých nabídek, z pozemního vysílání zmizela už na konci října letošního roku. Barrandov News dávala ve vysílání kromě hudebních videoklipů pro starší diváky prostor v podstatě jen reprízám pořadů s Jaromírem Soukupem. Sledovanost televizní stanice se pohybovala okolo dvou desetin procenta, což je pouze pár tisíc diváků. Zpětným pohledem lze hodnotit, že Barrandov News byla od počátku v podání provozovatele tak trochu experimentálním projektem, okomentoval Český rozhlas.

Nezájem diváků však nebyl jediný problém, který televizní stanici Jaromíra Soukupa trápil. Skupina Barrandov dostala v minulém roce od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) upozornění na porušení licenčních podmínek. Název stanice i její program se sice měnil, základní programová specifikace podle licence však zůstávala stejná.

Zatímco Barrandov News měla podle licenčních podmínek vysílat převážně českou a slovenskou hudební a s hudbou související tvorbu, reálně nabízela divákům pouze reprízy pořadů svého šéfa. Televize tehdy dostala dva měsíce na nápravu.

Problémy s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání neměla televize jen kvůli stanici Barrandov News. V polovině loňského roku dostala firma za neobjektivitu a nevyváženost pokutu 400 tisíc korun. Podle RRTV moderátor a majitel televize v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa jednosměrným pohledem komentoval státní investice a hospodaření některých nadnárodních firem.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]