Představme si, jak to právě teď asi vypadá v nejlepším marketingovém týmu v zemi, který má za úkol udělat z Andreje Babiše předsedu vlády. A to doslova za každou cenu.
Situace je vážná. Šéf odjel na dovolenou a policie si dovolila požádat poslaneckou sněmovnu o jeho vydání k trestnímu stíhání. V centrále je rušno. Tady jsou poznámky ze strategické porady PR týmu, který řídí celé hnutí:
Je to hukot, ale první fázi už máme za sebou. První instrukce šéfovi byla jasná: Vypnout telefon. Splněno.
Zařídila Kubovičová.
Druhý bod je naše komunikační strategie: Je to pseudokauza a jasná účelovka, chtějí mě vyhnat z politiky, protože jdu proti jejich korupci. Toho se budeme držet a nesmí se od toho ustoupit.
Zařídila Kubovičová.
Stanovisko pro Českou televizi − ok. Neměl to pak jen opakovat stejně, bylo poznat, že to čte.
Napsal Prchal a zařídil Vořechovský, schválila Kubovičová.
Třetím bodem byl Facebook. Vydali jsme prohlášení, že je to kampaň a účelovka, napadli jsme policii. Klasika. Hrajeme roli mučedníka v boji s korupcí − splněno.
Navazujícím bodem naší strategie je ovládnutí diskuse na Facebooku. Rozhejbali jsme naše falešné profily. Úkol je jasný: Ódy na šéfa, plivat na policii, Kalouska a Sobotku – splněno.
Zařídil Prchal a Hanč. Prchal děkuje jménem šéfa lidem, kteří nás podporují. Ať už ale neděkuje falešným profilům. Je to trapný.
Dalším bodem je dostat šéfa v klidu z Itálie (právě probíhá), na poradě v Sokolovně vyladit strategii a mobilizovat zaměstnance – především ty externí. Nadešel čas, kdy řada přátel musí Donovi vrátit laskavost.
Tady je seznam úkolů pro další dny.
1. Zařídit bleskový průzkum veřejného mínění s výsledkem, že kauza Čapí hnízdo šéfovi neublížila, ale naopak pomohla. Preference ANO rostou. Nejoblíbenější politik atd. jako vždycky. Termín druhá polovina týdne.
2. Zveřejnit fotografie z dovolené v Itálii, usměvavý Andrej, Františka zhodnotí Moniku, je krásná a umí se obléknout na dovolenou. Vyjde v Blesku. Termín ihned, Nachtigall zařídí s Lainem.
3. Obsáhlý rozhovor, Andrej je v pohodě, nic se neděje, standardní kampaň, naznačit v některé odpovědi téma pro odklon (připraví Franta Nachtigall). Foto usměvavý Andrej v bílé košili. Termín polovina týdne.
4. Návrat k tématu reorganizace policie, zjištění, akce měla za cíl stíhat Babiše, šlo o účelovku, napíše Koutník, zveřejní Lidové noviny. Očernit vyšetřovatele přes kmotry. Termín pátek, využít pátečního zvýšeného prodeje. Léko podpoří akci komentem o ČEZ. Plesl o špíně v ČSSD.
5. Požádat Zemana. Poslat ho na nějakou akci, kde budou novináři. Komunikační strategie: Všechno rozhodnou voliči, průzkumy hovoří jasně a neviděl žádný rozsudek. Zařídí přes sms Andrej. Termín co nejdříve.
6. Prosadit vedlejší téma do novin a do televizí, například zkažená vejce. Zákaz vysavačů z Bruselu se nepovedl, zapadlo to. Příště lépe. Nabízí se také migranti a diktáty EU. Ať znovu někde vyjde zpráva, že ekonomika roste a rozpočet je v přebytku. Zařídí Plesl, zodpovídá Franta Nachtigall. Zveřejní MF Dnes. Termín: středa.
7. Posílit kampaň, vyvěsit billboardy s veselým Andrejem. Připravit sdělení proti kmotrům, že Andreje nedostanou. Zajistí marketing.
8. Pelikán by měl najít možnosti domluvy se státními zástupci. Termín co nejdříve, asi se už na tom pracuje. Bradáčová potřebuje dovolenou. Ať se tak nebojí.
9. Postarat se o Faltýnka, tečou mu nervy.
10. Zajistit, aby Komárek mlčel. Hlídat Teličku, Pilného. Dopředu tlačit Válkovou, je dobrá.