Generál Petr Pavel přijel do Ústí nad Labem. Na místo, v němž si na absolutní vítězství věří Andrej Babiš, přijel jeho protikandidát, uvítaly ho tisíce lidí a ukázal, že on se občanů nebojí. Na rozdíl od Babiše, který svůj den strávil ve frontě na korunovační klenoty a snahou dostat se do kostela, aby předstíral, jak je věřící.
Tohle je velká chvíle volební kampaně. Je to asi taková situace, jako kdyby se Babiš rozhodl setkat s občany v Praze, která je proti němu značně naladěna. Jenže předseda hnutí ANO by nic takového nikdy neudělal, protože se bojí jakékoli nepříjemné konfrontace. Vždyť nemá odvahu ani jít do České televize debatovat, a to se nám snaží namluvit, že on bude dojednávat mír na Ukrajině. Babiš je zbabělec a zbabělcem zůstane.
Pavel se rozhodl správně. Postavil se snaze marketingu hnutí ANO rozdělovat voliče na „Prahu a venkov“, což je věc, která se jim obrovsky hodí. Přijel a šel mezi lidi, bez ochranky, bez toho, aby ho tři bodyguardi oddělovali od lidí, podepisoval se, mluvil s nimi. Ukázal se v tom nejlepším světle, v jakém mohl, a na velice důležitém místě.
Ne, Pavel není žádný „kandidát pražské kavárny“. Vyjádřil se také ke lžím, které šíří Babiš spolu s ruskou pátou kolonou, že snad chce Českou republiku zatáhnout do války. Mítink v Ústí nad Labem opravdu může být jedním z bodů, který nakonec definitivně rozhodne už takhle dobře nastartovanou prezidentskou volbu.
Nejprve se totiž zdálo, že Babišův tým je skvěle připraven. Už v neděli visely jeho nové billboardy. Vypadalo to, že se pokusí protikandidáta převálcovat proruskou kampaní. Pak se ovšem náš „hrdina Babiš“ zalekl i vlastního sloganu a začal se distancovat od toho, že se na billboardech útočí na vojáky.
Následně se šéf hnutí ANO rozhodl předstírat, že chce jít do kostela, a místo práce v poslanecké sněmovně, v níž jeho hnutí svolalo mimořádnou schůzi, šel čekat frontu, aby se podíval na korunovační klenoty. A nakonec se dozvěděl, že ani podlézání Jaroslavu Foldynovi nebude znamenat jasnou podporu SPD. Oproti Pavlově ústecké akci je dnešek pro Prchala a spol. skutečný debakl. Ale na debakly už musí být ten dříve údajně „geniální“ marketing zvyklý, protože prohrál už řadu voleb.
Petr Pavel si může připsat body. Dokázal, že se nebojí a že může mít úspěch tam, kde to nikdo nečekal. Jde na to dobře, tak snad nepoleví. Až se ale zase někdo bude snažít vyvolávat občanskou válku mezi Prahou a venkovem, měl by se podívat na to, jak se věci ve skutečnosti mají. Volební souboj trvá, dnešní bitva je vyhraná.