Nedaří se vám usnout? Podle psycholožky stačí v ložnici provést pár změn

Ilustrační foto (AdobeStock)

Ilustrační foto | FOTO: AdobeStock

Problémy se spánkem má v posledních letech čím dál víc lidí. Podle některých odborníků ovšem stačí dodržovat několik pravidel a můžete se opět těšit nejen na nerušený spánek, ale hlavně na rychlé usínání. Některé tipy, jak na to, nabízí britský deník The Sun.

Často se stane, že nám v posteli probíhá v hlavě celý prožitý den, myslíme na to, co jsme nestihli a co musíme udělat další dny. Kvůli tomu se nám může špatně usínat, což ve výsledku znamená i horší start do nového dne. 

Psycholožka a odbornice na výživu dr. Naomi Newman-Beinartová má několik rad, jak si s problémy při usínání poradit. Jako první by podle expertky měly zmizet z ložnic všechny televize a počítače. Pokud není možné je odstranit, měly by v době usínání a spánku zůstat vypnuté. 

Velkým problémem jsou i mobilní telefony. „Sociální média zanechávají náš mozek v napětí kvůli obsahu, který si prohlížíme,“ upozorňuje lékařka. „Také modré světlo vyzařované některými zařízeními nás může před spaním ‚rozhodit‘ a potom nemůžeme usnout,“ dodává.

Eric Drooker

Nejlepší je dát si před spaním pár hodin zcela bez techniky, abyste se mohli plně uvolnit. Jako další „pomocníky“ k dobrému spánku odbornice doporučuje horkou koupel nebo čtení knihy.

Důvodem, proč nemůžete usnout, může být překvapivě právě ložnice. Protože by měla být určena pouze k relaxaci a spánku, neměli bychom v ní trávit moc času navíc. Z postele bychom neměli pracovat ani se v ní jen tak „povalovat“, radí psycholožka.

„Snažte se udržovat prostor, ve kterém spíte, uklizený a s minimem nepořádku. Používejte neutrální barvy nábytku, tlumené světlo a snažte se prostor nezatěžovat příliš velkým množstvím věcí,“ doporučuje Newman-Beinartová.

Před spaním místo telefonu zkuste třeba meditaci a jiné aktivity, které vás baví, ale nebudou vás příliš rozrušovat. Poslechněte si například oblíbený podcast nebo si zacvičte rychlou sestavu jógy, která vašemu mozku naznačí, že je čas jít spát.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]