Německý novinář, který mapoval poměry v drůbežárně Agrofertu, zopakoval výzvu Babišovi

repro YT a ČT, koláž Forum24

Redaktor Deutsche Welle Keno Verseck (ve výřezu) se cítí být pořadem Newsroom poškozený | FOTO: repro YT a ČT, koláž Forum24

Autor reportáže z drůbežárny Agrofertu znovu vyzval českého premiéra, aby s ním šel do mirovické továrny. Redaktor německé televizní a rozhlasové stanice Deutsche Welle (DW) Keno Verseck svou výzvu Andreji Babišovi připomněl v rozhovoru s redaktorem České televize. „Zopakoval jsem, že zvu Andreje Babiše, aby si společně se mnou na místě prohlédl, jaké pracovní i životní podmínky v továrně a jejím zázemí vládnou.“ Tato jeho slova už ale televizní redakce do příspěvku nezařadila.
Verseck autorům z pořadu Newsroom vylíčil, že kromě Vietnamců o práci v mirovické drůbežárně Agrofertu mluvil i s pracovníky dalších národností. Vysvětlil, že kvůli obavám o ně ale nemůže upřesnit, jakých. „Je to pro mě důležité, přeci jen je tu v sázce jejich budoucnost,“ zdůvodnil německý reportér svou obezřetnost. Potíž vidí v tom, že si zahraniční návštěvy u vstupu do továrny všimli hlídači. Vyšli ven a sledovali cizince, jak si fotí továrnu. „Mohli vidět i registrační značku mého auta. Jednoduše by tak šlo dovodit, kdo v danou chvíli nebyl na směně a s kým kromě Vietnamců jsem mohl hovořit,“ vysvětlil deníku Forum24 Verseck, který kromě výpovědí pracovníků má podle svých slov k dispozici i video, které jejich slova o „špinavé, zčásti krvavé, velmi nehygienické a špatně placené práci“ v mirovické drůbežárně dokládá.

ČTK

Televize svůj úsporný přístup k rozhovoru s Verseckem vysvětluje poukazem na odlišné téma své reportáže. Tím bylo obecně pořizování záznamů skrytou kamerou. Na případu reportáže Keno Versecka a Babišovy následné reakce Newsroom demonstroval nebezpečí, jakému se vystavují autoři, kteří své důkazy – například kvůli ochraně svých informačních zdrojů – nezveřejní. „V žádném případě jsme nehodnotili práci pana Versecka ani jsme jeho zjištění nezpochybňovali,“ dodal také na dotaz deníku Forum24 editor Martin Nevyhoštěný.
Newsroomu lze vytknout snad jediné – nezohledněnou jasnou reakci redaktora DW, připraveného svou práci namístě obhájit. Tím, že ji televize nezmínila, popisovala neaktuální fázi sporu, z níž diváci mohou mylně dovozovat, že si snad autor reportáže Babišovo nařčení nechal líbit.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner