Novinář Wollner podá žalobu na Roberta Šlachtu. Ten ho obvinil ze zastavení přípravy reportáže o kauze Lysolaje

Marek Wollner (FORUM 24)

Marek Wollner | FOTO: FORUM 24

Novinář Marek Wollner podá žalobu na předsedu hnutí Přísaha Roberta Šlachtu. Ten šéfredaktora reportážní publicistiky České televize na sociální síti obvinil, že nechal zastavit přípravu reportáže o kauze Lysolaje, jejíž součástí měl být i exnáměstek pražského primátora Petr Hlubuček (dříve STAN) obviněný v korupční kauze Dozimetr. Podle Wollnera ale redaktorka Markéta Dobiášová reportáž nikdy nedokončila.

„Tohle si tady odložím. Ale že jim to spolu sluší. Pojďme si počkat na vyjádření pana generálního ředitele ČT, kterému jsem poslal dotazy k zastavení celé kauzy o Hlubučkovi právě panem Wollnerem,“ napsal bývalý ředitel Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu a předseda hnutí Přísaha Robert Šlachta na konci června na sociální síť twitter. K příspěvku přidal fotografii, která zachycuje, jak obviněný Hlubuček sedí vedle novináře Wollnera.

Hlavní antibabišovec z České televize

Příspěvek Roberta Šlachty na sociální síti sdílel také bývalý premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. „Tohle je hlavní antibabišovec z České televize. S panem Hlubučkem ze STANu. O svých známých z organizovaného zločinu reportáže pochopitelně nenatáčí,“ dodal.

Fotografie, kterou Šlachta k příspěvku připojil, ale pochází z předávání cen prestižní fotografické soutěže Czech Press Photo, kde byli podle zasedacího pořádku Wollner a Hlubuček posazeni vedle sebe.

„Na slavnostní ceremoniál předávání cen soutěže děláme předem zasedací pořádek a hosty dle něj usazujeme. V předních řadách sedí významní hosté – ministři, předávající, velvyslanci a samozřejmě také zástupci magistrátu. V roce 2018 Marek Wollner předával cenu vítězům videosekce Jarmile Štukové a Andreji Štukovi a vyšlo to tak, že seděl takto ve druhé řadě například se zakladatelkou soutěže Danielou Mrázkovou,“ vysvětlila ředitelka společnosti Czech Photo Veronika Souralová.

(Týdeník FORUM)

Spor o reportáž

Robert Šlachta novináře Wollnera obvinil, že nechal zastavit přípravu reportáže o developerském projektu v Lysolajích, kterou před dvěma lety natáčela v redakci Reportéři ČT novinářka Markéta Dobiášová. „Reportáž jsem nejen nezastavil, ale autorce naopak nechal celý půlrok na to, aby mohla na projektu pracovat, přestože je běžné, že reportáž od začátku natáčení až po vysílání vzniká standardně 4–5 týdnů,“ napsal ve své odpovědi na obvinění Wollner.

„Ještě v lednu, čtyři měsíce od začátku natáčení, jsem požádal Markétu, aby reportáž ustříhala aspoň na osm minut. Dlouho se nic nedělo a teprve po mých urgencích předložila po několika týdnech scénář, v němž ovšem nebylo žádné jasné sdělení, že se v Lysolajích stalo něco nekalého, že se někdo obohatil, kdo a o kolik. Nebyla tam žádná politická kritika, jednoznačná odborná stanoviska. Pouze jakási mlha,“ doplnil Wollner.

Markéta Dobiášová dostala nabídku z nově vznikající stanice CNN Prima News. Reportáž už tedy nedodělala. Podle Wollnera ji mohla dokončit v některém ze svých dalších působení, ani to se ale nestalo.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]