Týdeník FORUM inzeruje nový projekt! Redakce vyhlašuje čtenářskou anketu PERLY ČESKA, hledající hodnotné počiny, jež vznikly během existence samostatného Česka. Předmět zájmu je následující: Vyberte z období POSLEDNÍCH TŘICETI LET jeden FILM, jednu STAVBU, jednu KNIHU a jednu PÍSEŇ, které se vás dotkly v tom nejlepším slova smyslu, kdy jste byli hrdí, že něco takového vzniklo z české hlavy. Hlasovat můžete webu deníku FORUM 24.
Pod titulkem Za chorého prezidenta Zemana rozhodovalo jeho okolí přinášíme rozhovor s Pavlem Fischerem, kandidátem na prezidenta republiky. Senátor si zavařil svým výroky o manželství stejnopohlavních párů, na druhou stranu má velmi zdravý názor na dění na Ukrajině a na infiltraci ruských tajných služeb do struktur našeho státu: „Ruský výsadek na Hradě stále působí a to, že panovník může mít i špatné rádce, je už v českých pohádkách. Já mám za to, že bychom se měli probudit do reality. A řada občanů otevřela oči, protože vidí, že na Hradě to není v pořádku. Miloš Zeman neprospěl dobrému jménu České republiky a úřadu prezidenta. To je potřeba napravit.“
Prolistujte si TÝDENÍK FORUM
Kulturní rubrice vévodí recenze Jana Lukeše na očekávaný český film Il Boemo, jenž půjde za tuto zemi do boje o Oscara v kategorii nejlepší neanglicky mluvící film. Bohužel, autor konstatuje, že se příběh skladatele Josefa Myslivečka režírovaný Petrem Václavem příliš nepovedl. „Il Boemo … vyznívá naprosto nedramaticky a mdle. Vojtěch Dyk v roli Josefa Myslivečka, jehož jméno Italové soustavně komolí, a proto si vyslouží podle svého původu přezdívku Il Boemo, nese roli na jediné struně, která nezní ani přizpůsobivostí, ani odporem…“
Velmi osobní portrét napsal Petr Volf o Theodoru Pištěkovi, který v těchto dnech oslavil 90. narozeniny. Autor v textu nazvaném Jak jsem potkal Mistra Theodora těží z osobních setkání během rozhovorů, jež v průběhu let novinář s výtvarníkem vedli. V plastickém portrétu vyslovuje držitel Oscara za kostýmy k Formanově filmu Amadeus své umělecké krédo: „Jediné otázky, na které Theodor odmítal odpovědět, ba reagoval až s jistou nevraživostí, která byla v příkrém rozporu s jeho obvyklou laskavostí, byly dotazy týkající se toho, co namaloval, čím se inspiroval a podobně. Je totiž bytostně přesvědčen, že obrazy se nemají vysvětlovat a je pouze a jen na divákovi, co v nich vidí.“