Ohromný skandál. Home Credit měl manipulovat veřejné mínění ve prospěch Číny

Twitter

Miloš Zeman s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem | FOTO: Twitter

Česká republika je na počátku rozkrývání ohromného skandálu. Úvěrová společnost Home Credit nejbohatšího Čecha Petra Kellnera ovlivňovala veřejné mínění v České republice ve prospěch Číny. Najala si na to agenturu, které zaplatila tisíce hodin práce. Skandál odhalili novináři Aktuálně.cz.

Pro Home Credit agentura C&B Reputation Management, s. r. o., odpracovala minimálně dva tisíce hodin. Rozsah této práce je mimořádný. Podle informací Aktuálně.cz agentura vykazovala například založení institutu Sinoskop – Institut pro současnou Čínu. Tváří této organizace je Vít Vojta, sinolog, který pracuje jako překladatel pro Miloše Zemana při jeho cestách do Číny. Home Credit platil vše, od webu institutu až po vizitky pro jeho pracovníky. A co je možná nejhorší, agentura fakturovala i publikování a přípravu nejrůznějších textů, které v médiích vyšly. Fakturovala i rozhovor Vojty v časopisu Týden, který patří Jaromíru Soukupovi, fakturovala i přípravu otázek, které má Vojtovi pokládat Luboš Xaver Veselý na XTV. Institut se přitom má tvářit jako nezávislá organizace.

Xaver Veselý je známý rozhovory s Milošem Zemanem nebo Andrejem Babišem, které jsou unikátní tím, jak je Xaver Veselý servilní. A právě Zeman je jedním z největších píáristů a lobbistů Číny. Pražský hrad pod jeho vedením má dokonce oficiální smlouvu na propagaci čínské společnosti Huawei, před kterou varují tajné služby.

Pro Home Credit je Čína naprosto strategickým trhem. S pomocí tuzemských politiků se jí podařilo získat v totalitní Číně licenci na poskytování nebankovních půjček. Číňanům už Kellner půjčil okolo 300 miliard korun.

Nyní se tak mimo jiné potvrzují obavy týkající se nákupu TV Nova, kterou vlastník Home Creditu – skupina PPF – aktuálně kupuje. Obavy se týkají toho, že nejvlivnější soukromá televize v České republice bude sloužit politickým a byznysovým zájmům Petra Kellnera.

Celá kauza už má první „oběť“. Ve společnosti Info.cz skončil Tomáš Jirsa, který má být jedním z tvůrců celého skandálu. Jirsa je vlastníkem popsané agentury C&B a současně, od dnešního dne už zřejmě bývalým, jednatelem Info.cz. Právě web Info.cz měl podle vykázané činnosti agentury zveřejňovat některé texty zlepšující vnímání Číny v ČR.

Celá kauza ukazuje zoufalost Číny, společnosti Home Credit a nechutné chování agentury C&B – jednatelů Tomáše Jirsy a Tomáše Sazimy.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner