
Na konci března podepsali Petr Fiala, Markéta Pekarová Adamová a Marek Výborný koaliční smlouvu a zahájili kampaň před sněmovními volbami FOTO: ODS
FOTO: ODS

V roce 2021 nikdo nevěřil tomu, že by koalice SPOLU mohla vyhrát sněmovní volby. Avšak na konci kampaně přišel premiér Petr Fiala se sebevědomými a nápaditými billboardy, na nichž byl nápis „Lepší premiér“. Ne že by volby mohl vyhrát jeden billboard, ale snaha poukázat na to, že Andrej Babiš byl jako předseda vlády naprosto otřesný, a také fakt, že si koalice SPOLU tehdy zjevně najala kvalitní marketéry, pomohly tomu, že nakonec skončila na prvním místě.
O čtyři roky později se zdá, jako by vládní politici zapomněli, co jim volby vyhrálo. Pořád do kolečka posloucháme cosi o tom, že je nutné hlavně nebýt Antibabiš a že je potřeba zdůrazňovat úspěchy v oblasti školství nebo zdravotnictví, a občas přemýšlíme, jestli se prostě nerozhodli, že už vládnout nebudou. Celé se to nově projevilo na aktuálních billboardech koalice SPOLU. Ta provedla jakýsi rebranding, který podle všeho udělal nějaký věhlasný grafik, jenž ovšem evidentně neví vůbec nic o politickém provozu. Proto jsou dvěma hlavními barvami kampaně oranžová nebo, chcete-li, meruňková, resp. zelená. Dvě barvy, které historicky nepatří pravicovým stranám, které ale navíc nemají nic společného s žádnou ze stran koalice SPOLU. A které ještě ke všemu evokují buď sociální demokracii, anebo zelené, tedy partaje, které mají nakročeno do propadliště dějin nebo v něm už jsou.
Zelená…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.