
Politici se snaží mladé zaujmout například tím, že se na sociálních sítích zapojují do aktuálních trendů FOTO: FORUM 24+
FOTO: FORUM 24+

S blížícími se volbami do Poslanecké sněmovny, které prezident vyhlásil na 3. a 4. října, se politické strany intenzivně snaží oslovit mladé voliče. V Česku žije zhruba 1,3 milionu lidí mladších třiceti let oprávněných volit. Letos navíc může jít až 400 tisíc lidí k volbám vůbec poprvé, což je při volební účasti 65 procent zhruba 5 procent voličů. Politická uskupení zde proto vycítila jasný potenciál a o mladé voliče se začala přetahovat. Podle dosavadních průzkumů jsou v tom většinou úspěšnější strany vládní koalice.
Politické strany v České republice si před podzimními volbami do Poslanecké sněmovny důležitost mladých voličů evidentně uvědomují a postupně přizpůsobují své kampaně tak, aby oslovily také tuto skupinu. Nejčastěji na ni cílí prostřednictvím moderních komunikačních kanálů a témat, která jsou pro ni relevantní. Zda se jim podaří mobilizovat mladé k účasti ve volbách, ukáže až podzimní hlasování.
Nejčastější volbou mladých jsou vládní strany
S blížícími se volbami se rovněž dlouho čekalo, kolik nových politických stran se objeví. Prostor i poptávka tady existují. Podle průzkumu Medianu z letošního února by volbu nové strany zvažovala až polovina voličů, přičemž nejčastěji šlo právě o mladé do 24 let. Nové uskupení by navíc mohlo oslovit i část tradičních nevoličů.
Nakonec ale žádný úplně nový subjekt, který by mohl s podzimními volbami výrazně zahýbat, nevznikl, a tak (nejen) mladí…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.