Po konci na Barrandově bude ze Zemana mlčící prezident. Konečně

ČTK

Miloš Zeman | FOTO: ČTK

Každé veřejné vystoupení Miloše Zemana je sledováno s velkým zájmem. Ne snad o to, co bude prezident říkat, ale spíš proto, zda opět neudělá ostudu. Případně zda znovu neposlouží mocnostem, které jsou pro něj přednější než vlastní země. Nyní ovšem chvilky, kdy se za hlavu státu stydí každý rozumně přemýšlející občan, ubudou. Možných důvodů je mnoho, ale ve výsledku se jedná o výbornou zprávu.

Zrušení Týdne s prezidentem lze chápat nejen jako konec jednoho servilního „diskuzního“ pořadu, ale především jako Zemanův ústup z mediálního výsluní. Ačkoliv totiž neměla show na TV Barrandov velkou sledovanost, jakmile zde prezident prohlásil nějakou hloupost, někoho urážel nebo lhal, věděli to všichni.

Ostatní média, dokonce i ta seriózní, totiž o prezidentových názorech informují. Twitter Jiřího Ovčáčka však nelze brát jako relevantní zdroj, na němž se vyskytují skutečná a oficiální vyjádření Miloše Zemana. Proto musel posloužit i rozhovorový pořad Jaromíra Soukupa. Právě pro něj si také hlava státu nechávala své největší provokace. Na TV Barrandov například prezident potvrdil výrobu novičoku na našem území nebo označil zaměstnance Bezpečnostní informační služby za čučkaře.

V Soukupovi měl Zeman víc podporovatele v názorech než debatního partnera, a tak s ním natáčel rád. Obdobně vstřícně se k němu chová maximálně Luboš Xaver Veselý a vděčni za návštěvu jsou i v Blesku, kde se však snaží nehladit prezidenta „po srsti“. Ani jeden tento mediální výstup ovšem není pravidelně každý týden a dají se spíše počítat mezi „sváteční“. Barrandov zkrátka bude chybět.

Prezident se dobrovolně vzdal celkem osmi hodin měsíčně (včetně repríz), kdy mohl na televizní obrazovce šířit své deziluze a vylhané informace. Proč to ale Zeman, který je posedlý tím, že když už nemůže aktivně škodit, tak alespoň veřejně nadává různým lidem, udělal?

Jedna verze vysvětlení je úzce spjata s čínskými penězi v TV Barrandov. Asijští investoři totiž po pár letech zjistili, že Soukup místo toho, aby dělal hezkou reklamu Číně a všemu, co je s ní spojeno, jen vydělával sám pro sebe. I v době, kdy se začaly objevovat informace o zadlužení firem majitele malé komerční televize, si totiž konferenciér a ředitel v jedné osobě vyplácel milionové honoráře (devět pořadů = osm milionů). Když si tedy v Číně spočítali, jak se jim egoistický Soukup (ne)vyplatí, z dalšího sponzorování vycouvali. Tím skončil i prezidentský příklon, který byl celou dobu motivován pouze Zemanovým osobním prospěchem.

FB TV Barrandov

Dá se ale také spekulovat o tom, že hlava státu už nechce být tolik na očích. Přestože Jiří Ovčáček slibuje obnovení Zemanových cest po krajích, je jasné, že jeho zdravotní stav nebude nějakému velkému výletování nakloněn. Je jasné, že před komunálními volbami ještě prezident musí oslovit své ovečky, aby věděly, komu hlas hodit. Rozumnější by to ovšem bylo z televizní obrazovky, kde se dá spousta věcí schovat.

Tak či tak, konec kamarádství Zemana se Soukupem pozmění dění na mediálním poli. Rozhodně však k lepšímu. Prezidenta už tolik neuvidíme a neuslyšíme a majitel TV Barrandov možná stanici prodá a nechá vzniknout nějakou normální televizi.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner