Už když ta informace vyšla ven, byla neuvěřitelná. Výsledek je ale ještě mnohem horší. Celé je to jako ze špatné komedie. Úřad vlády dal dvěma mladým lidem půl milionu korun za to, že natočí hezká videa o tom, že je fajn nechat se očkovat. Zatím je to tak, že oba informují, že je krásný výhled ze Strakovky. A tak se rozverně probíhají po zahradě a slibují, že už bude určitě brzy otevřená, prohlížejí si kanceláře uvnitř budovy a obdivují lustr. Podobných videí mají vytvořit sedm. Mají vyvracet lži o očkování. Videa mají umísťovat na čínskou sociální síť TikTok. A to není všechno.
První video je možné vidět ZDE.
O tom, že je Úřad vlády nově na čínské sociální síti, informoval premiér na Twitteru v době, kdy nešel na tiskovou konferenci, kde jeho ministři oznamovali další zákazy. Premiér uvedl, že neví, co to je, ale že mu to ukazují děti. A proto asi vyhodil jeho podřízený Vladimír Vořechovský půl milionu státních peněz. „Strakovka je prý ode dneška i na TikToku, sice nevím, co to je, ale doma mi to občas ukazují děti. Sledujte,“ informoval pan premiér. A to stále ještě není všechno.
Zakázku za zmíněných půl milionu korun dostal mladík Jakub Gulab prostřednictvím své firmy, kterou založil těsně před získáním zakázky a která má vklad tisíc korun. K „práci“ si přizval Annu Šulcovou. Oba mají být postavami, které na čínské sociální síti dokáží vytvářet videa s dosahem. Problém je ten, že dezinformace okolo očkování se týkají seniorů. Kolik seniorů v České republice je na čínské sociální síti TikTok? Vláda se touto „kampaní“, která skončí v polovině února, pravděpodobně snaží oslovit mladé lidi. Jenže mladí lidé se k očkování v České republice dostanou nejdříve za rok.
Mohlo by to vypadat, že Babiš už se tak zkompromitoval a prokázal svoji neschopnost, že se s ním nikdo nebude mít chuť dobrovolně spojovat a kazit si jméno. Ale půl milionu je půl milionu.