Policie obvinila rasistu, co si pochvaloval smrt lidí. Pseudovlastenec Hampl je pobouřen

(repro: Vlastenecké noviny)

Zdá se, že přinejmenším jeden pseudovlastenec má dost vážné problémy. Radovat se ze smrti lidí nějakého etnického původu (a ještě zcela zjevně a s mimořádnou sprostotou) je příliš i na naše poměry. Někteří lidé si myslí, že se na ně zákony nevztahují, a tak to dost přeháněli.

Dne 9. srpna policie uvedla: „Rasistickým článkem uveřejněným ve  Vlasteneckých novinách se policisté od rána zabývají. Takovým případům věnujeme vždy absolutní pozornost a  děláme maximum pro jejich objasnění. V internetovém prostředí jsme jen v loňském roce řešili přes 8 tisíc trestných činů.“ Poté 17. srpna sdělila: „V souvislosti s tímto a jinými skutky kriminalisté obvinili 41letého muže z trestných činů extremistického charakteru.“

Demonstrace na Letné (Pavel Hofman)

Jak dále v pondělí upřesnila média, mj. server iRozhlas.cz, policisté obvinili kvůli rasistickému článku o tragickém požáru v Bohumíně a dalším textům jednačtyřicetiletého muže z Ostravy z extremismu. „Novinářům to v pondělí řekl náměstek ředitele ostravské policie Antonín Řezníček. Muž je vyšetřován na svobodě a hrozí mu tříletý pobyt ve vězení. Využil svého práva, nevypovídá a podal si stížnost proti zahájení trestního stíhání.“ Obvinění se netýká jen textu o bohumínském požáru, ale i jiných skutků, které zatím policisté neupřesnili.

„Trestnou činnost muž začal páchat v polovině loňského roku,“ sdělil Řezníček. „Postupoval velmi sofistikovaně. Měnil jména a zkratky. K šíření svých textů využíval i sociální sítě… Jde o desítky případů, kdy se vyjadřoval hanlivě k událostem ve světě či v České republice. Schvaloval například to, že někdo zemřel. V textech dokonce vyhrožoval orgánům státní moci, policistům či členům vlády.“

Co bylo v článku podepsaném jménem Antonín Speibel, který byl publikován 9. srpna? Tohle:

„Požár v panelovém domě v Bohumíně ubral jedenáct kusů cikánů z povrchu zemského. Podle očitých svědků se cikáni snažili holý život zachránit skokem z okna (11. patro, tak byli to cikáni, takže rozum nehledejme), na místě zasahovalo hned několik jednotek hasičů. Požár byl založen úmyslně jiným cikánem, který se přiznal a chlubil, že to byla odveta. Hold jaký zvyk, takový mrav. Požár vypukl odpoledne v 11. patře 12. patrového panelového domu v Bohumíně. V jednom bytě se nacházelo až jedenáct kousků cikánů, kteří to už mají za sebou. Úspěšně dosáhli finále života, prošli cílovou páskou. Tři uhořelé měly být cikánské mláďata, pět dalších se mělo jako rozumu zbavených, pokud nějaký někdy měli, vrhnout skokem z okna z 12. patra.“

Jak už jsme tu uvedli, obviněný bude muset vysvětlovat různé věci. Třeba 26. 7. 2019 se ve Vlasteneckých novinách objevil titulek: „Čas na oslavu? U Libye se potopil člun s invazním dobytkem. 150 kusů vetřelců nezvěstných.“ V textu se píše: „Přibližně 150 kusů lidského dobytka zůstalo nezvěstných poté, co se jejich loď potopila při libyjském pobřeží, když se pokusili o teroristické invazní vniknutí do Evropské unie.“

Provozovatelem webu je Centrální informační agentura, z. s., ředitel Radek Velička. Účely spolku Centrální informační agentura: šíření osvěty a informační gramotnosti, vzdělávání k rozpoznání falešných, dezinformačních a lživých informací propagandy.

Zásah proti agresivnímu rasistickému webu teď vede k legračním reakcím dalších činovníků takzvané vlastenecké scény. Plátek se 13. srpna pustil do obhajoby Petra Hampla, jehož textíčky se tam přebírají. Dočteme se: „Sociolog Petr Hampl na svých sociálních sítích zveřejnil korespondenci s novináři z MF Dnes. Vyčetl jim používání totalitních praktik při jejich činnosti, píše Sputnik. Podle Hamplem zveřejněné korespondence po něm novináři MF Dnes chtěli vědět, proč jsou jeho texty k nalezení na stránkách Vlasteneckých novin.“

Pak se tam dočteme:

„Otázka MF Dnes: Dobrý den, všiml jsem si, že na webu Vlastenecké noviny jsou uveřejňovány texty, kde jste uveden jako autor (např.: https://www.vlasteneckenoviny.cz/?p=255986) – v tomto případě jde o přebraný článek z Vašeho blogu). Zajímá mě pouze, zda víte, že jsou Vaše texty ve Vlasteneckých novinách uveřejňovány. A pokud ano, proč spolupracujete právě s tímto webem?“ citoval na svém Facebooku Petr Hampl dotaz novinářů.

Sociolog připomněl, že jeho texty jsou veřejné na stránkách jeho blogu a jsou volně dostupné, přičemž neví, kdo všechno je přebírá.

„Odpověď Petra Hampla: Moje texty jsou volně k dispozici. To znamená, že je kdokoliv může brát a umisťovat na svoje weby. Vůbec netuším, kdo všichni je přebírají. Jestli je chcete pro iDnes, jsou k dispozici i Vám. Jen prosím o řádné označení, že jsem autorem… Nechci řešit, jestli to šéfredaktor Vlasteneckých novin Radek Velička s nějakým článkem přehnal nebo nepřehnal. Ale všimněte si techniky, kterou MF Dnes používá. Když mají něco proti Radku Veličkovi, neútočí přímo na něj, ale na lidi kolem něj. Je to odporná totalitní praktika, kdy režim útočil na děti, manželky, přátele, rodiče, spolupracovníky, obchodní partnery apod.“

To je zajímavé. Hampl dostal zcela normální dotaz a podle něj jsou to totalitní praktiky. Vlastenecké listy se ovšem nenamáhají uvést, odkud něco přebírají. Prostě tam hodí článek se jménem autora a to je všechno.

Před třemi dny Hampl na svém Facebooku napsal: „Zatímco lepšolidé se pohoršují nad diktaturou kdesi za Polskem, v českých zemích přitvrzuje. Šéfredaktor Vlasteneckých novin Radek Velička byl ze svého domova odveden v poutech. Kdyby konvertoval k islámu a znásilnil nebo zabil pár nevěřících, dostalo by se mu lepšího zacházení… Co se týče samotného článku o požáru v Ostravě (předpokládám, že to je důvod zásahu), souhlasím, že je to ten případ, kdy se vašemu kamarádovi něco fakt hodně nepovede, a vy raději děláte, že to nevidíte. Ale pokud to někomu vadilo, mohl napsat, že je Radek Velička debil a pohádat se s ním. Nebo ho žalovat, že mu způsobil psychickou újmu. Ale udávat lidi a nechávat je odvádět v poutech za hloupé články, to je hnusné, odporné, totalitní. NIKDO z těch, kdo Veličkovo zatčení schvalují, nemá právo kritizovat Bělorusko. Vy sami jste minimálně stejně odporní a diktátorští jako Lukašenko.“

Jak víme odjinud, Lukašenko ale Hamplovi vůbec nevadí. Dne 16. srpna psal na Twitteru: „V roce 2015 – ve volbách pod dohledem zahraničních pozorovatelů – získal Lukašenko 84 %. Od té doby se neudálo nic, na základě čeho by bylo možné očekávat dramatickou změnu názorů obyvatel.“

Tenhle člověk o sobě vyhlašuje, že je sociolog.

Aspoň ale máme představu, jaká měřítka mají někteří lidé ve své hlavě a jak by to vypadalo, kdyby v této zemi mohli do něčeho účinně zasahovat.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]