Přední ruský televizní propagandista Vladimir Solovjov narazil ve svém vysílání na technické problémy, protože podřízení nebyli schopni včas do vysílání umístit odkaz na sbírku pro ruské vojáky.
„Udělal jsem mezi svými kluky peklo. Sedí tam spousta lidí a nikdo si nevšiml, že jeden z kluků omylem vypnul streamování na Telegramu. Spousta lidí tam sedí. Musel jsem vylézt ze studia, abych se zeptal, co se děje,“ líčí propagandista potíže s vysíláním.
Pak paroduje výmluvy podřízených: „Ale my… ale… ouha!“
Poté pokračuje ve stížnostech.
„Ach, dívám se kolem sebe a divím se. To je tak těžké pochopit ty nejjednodušší věci? Omlouvám se za jednoho z našich občanů s nešikovnými prsty, kterému se podařilo přerušit naše vysílání. Někteří naši občané mají oči na zadku a nevšimli si toho včas.“
Moderátor se pokouší znovu domoci se odkazu na sbírku, ale jak se zdá, nic nefunguje.
„Obracím se na ty, kteří jsou schopni podpořit naše vojáky. Nakonec se vám objeví na obrazovce QR kód… Pokud tam někdo má uši, potřebujeme QR kód! Ano, díky moc. Milí přátelé, ti, kteří nás sledujete… ti, kterým stream skutečně funguje. Nasměrujte telefon na obrazovku, podpořte naše vojáky svými rubly. A teď počasí.“
Solovov se spojí s Jevgenijem Tiškovcem a ptá se na situaci.
„Poslouchejte, jak to vypadá na frontových liniích? Je mlha, nebo ne, je zima, nebo ne? Co se tam děje. Přicházejí odtamtud videa, že kluci doslova mrznou.“
„No Vladimir Rudolfoviči, v zóně speciální vojenské operace je zima,“ připouští Tiškovec.
Tím krátká relace o počasí končí a moderátor pokračuje.
„Přihlaste se k odběru telegramového kanálu Solovjov. Pokud chcete pomoci našim vojákům na frontové linii, prosím, udělejte to. Na obrazovce se objeví QR kód, až se naše skupina redaktorů probudí, ale neprobudí se, protože šéfredaktor tam stále není. Kromě něj to nikdo jiný udělat nemůže,“ stežuje si Solovjov. „Podívali byste se na to? To je vždycky velký problém, když máte šéfa, ale jeho podřízení se nedostanou včas do práce. To se stává… Miluji budování týmu,“ říká rezignovaně.
Pak přechází k obecnější úvaze.
„Nevím, jestli jste si toho všimli, ale zájem o speciální vojenskou operaci a související témata… ne že by mezi lidmi upadal, ale je tu touha od toho odhlédnout. A zatím se ve světě zvedá vlna. Ale lidé jsou z tohoto tématu psychicky unavení, zdá se jim, že je toho prostě moc. K čemu to je? Už toho bylo dost. Hledají se nějaké prázdninové úniky. Ale opravdu, co lidi zajímá? Co vás zajímá?“ ptá se Solovjov.
Faktem je, že poprvé od vyhlášení mobilizace v září 2022 všechny tři nezávislé ruské průzkumy veřejného mínění ukázaly prudký pokles podpory veřejnosti pro invazi na Ukrajinu, což lze interpretovat i jako únavu z patové situace na ukrajinské frontě.