Propagandistický kanál Kremlu přirovnal vůdkyni běloruské opozice k opici

Twitter Franak Viačorka, YT. Koláž redakce

Šéfka propagandistické sítě kanálů RT Margarita Simonyan, ve výřezu běloruská opozičnice Svjatlana Cichanouská | FOTO: Twitter Franak Viačorka, YT. Koláž redakce

Hlavní nástroj propagandy Kremlu, televizní kanál Rossija 1, pomlouvá běloruskou opozici a velebí Lukašenkův režim.

Šéfka propagandistické sítě kanálů RT Margarita Simonyan v nechvalně proslulém programu Rossija 1 „60 minut“ se strojeným smíchem urážela vůdkyni běloruské opozice Svjatlanu Cichanouskou.

Standardy zmíněného ruského vládního kanálu, které zhruba odpovídají propagandě z dob tzv. Sovětského svazu, jí umožnily cosi fabulovat o údajně nízkém IQ a přirovnat dotyčnou k opici.

Z komentářů ruských uživatelů Twitteru pod ukázkou z předmětného programu vyplývá, že tento program s několika propagandisty ve studiu pomlouvá příslušníky opozice každý den. „Jejich sledování se v podstatě rovná antropologicko-sociálnímu pozorování ustrnulosti Ruska posledních 30 let,“ zhodnotila předmětné vysílání ruská lektorka z účtu „Masha“.

V podstatě se jedná o praxi, jejímž terčem byla už po 6 let Ukrajina. Jde o zjevnou cílenou snahu znevěrohodnit a ponížit jakékoli potenciální představitele opozice. Vůči účastníkům protestů na kyjevském Majdanu kanály Kremlu neváhaly hovořit o „nelidech“.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner