Proruští trollové se na facebooku pustili do české firmy. Ta je stylově usadila

Ilustrační foto (AdobeStock)

Ilustrační foto | FOTO: AdobeStock

Už od počátku ničivé války, kterou na Ukrajině rozpoutalo Rusko, se množství jednotlivců i firem zapojilo do všemožné pomoci napadené zemi. Patří k nim i česká přepravní společnost Liftago, která například část jízdného posílá na podporu Ukrajině. Změnila si také barvy loga, zařadila do něj modrou a žlutou. To se nelíbí některým trollům a podporovatelům Ruska a dávají to zejména na facebooku hlasitě najevo. Ze strany firmy se jim však dostává svérázných, vtipných a ironických odpovědí.

Zdařilá krizová komunikace s nadsázkou, napsali na webu Marketing & Media o způsobu konverzace s nepřátelsky naladěnými uživateli sociálních sítí, které zřejmě přivádí k zuřivosti už pouhá zmínka o podpoře Ukrajiny. „Kdo by jezdil se zloději? UA vlaječka, záruka, jak přijít o peněženku,“ napsal na facebookovém profilu společnosti Liftago například pan Luboš.

()

A obratem mu přišla odpověď: „Zdravíme, kdo by jezdil se zloději, to nevíme, ale s námi se můžete svézt bez obav. A kdybyste si tu peněženku v taxíku zapomněl, stačí kontaktovat zákaznickou péči a máte ji u sebe dřív, než řeknete Liftago.“

Paní Karen zahrála na vulgární notu. „Ukrajinské Liftago, běžte do p*dele,“ napsala firmě do komentářů. „Dobrý den, Karen, zdraví vás české Liftago a.s. se sídlem v České republice. Po pečlivém procházení mapových podkladů jsme našli jen Řitku. I tam vás naši řidiči rádi spolehlivě a bezpečně odvezou,“ reagovala společnost. Bylo tak jasné, že některá přání splnit nelze.

A podobně se přesného cíle zamýšlené cesty nedobral ani anonymní uživatel Mar Ťas. „Běžte s tím UA už do chuje.“ I tak se mu ale firma snažila ze všech sil pomoci, aby ho do vytouženého místa dopravila.

„Dobrý den, Chuj jsme bohužel v mapových podkladech nenašli. Pokud myslíte polské Chujary nebo Chuju v Nepálu, na takovou cestu bychom vám doporučili využít spíše leteckou dopravu. Chuchle, Chabařovice, Cheb, Chlumec, Choceň, Chodov, Chomutov, Chotěboř, Chrast, Chrastava, Chropyně, Chrudim, Chřibská, Chvaletice, Chýnov nebo Chyše, to by neměl být problém,“ vzkázala firma a popřála stěžovateli fajn den.

Viktorovi se zase zjevně nepozdávaly změněné barvy loga. „Co to máte za barvy, humus,“ napsal. Od firmy vzápětí obdržel názorné vysvětlení jednotlivých barev. „Zdravíme, Viktore, zde jsme vám je přehledně popsali, kdybychom mohli ještě s něčím pomoct, dejte vědět. Hezký den!“ dodali zástupci společnosti.

„A co community manager, má si kde hrát? V Liftago rozhodně,“ okomentovala celou věc šéfka komunikace společnosti Martina Bechyňová na sociální síť LinkedIn. „Tímto mažu ze svejch prezentací na školení online komunikace větu ,Nekrmte trolly!‘ a nahrazuju větou ,Klidně je nakrmte… a pořádně! Pokud teda děláte pro firmu, která se nebojí mít trochu koule.‘ Budu v tom s radostí pokračovat,“ dodala.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]